حجت السلام محسن مومنی مقدم روز چهارشنبه با اشاره به سیل اخیر در سیستان و بلوچستان و حساسیت ساماندهی و کمک رسانی به مناطق سیلزده اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیره کشور از محل درآمدهای حاصل از نیات خیران تاکنون اقدام به ارسال ۳۰۰ میلیون ریال دارو، لوازم بهداشتی و هفت تن میوه و موادغذایی کرده است.

وی افزود: همچنین ۵۰۰ تخته پتو در این مدت توسط سازمان اوقاف در اختیار سیل زدگان سیستان و بلوچستان قرار گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: همچنین از محل در آمد موقوفات استان هرمزگان به طور جداگانه محموله‌ای شامل ۶هزار بسته آب معدنی برای مناطق سیلزده شهرستان چابهار ارسال شده است.

سامانه بارشی سیل‌آسایی که استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داد و وضعیت سیستان و بلوچستان را بسیار بدتر از دو استان دیگر کرد.

همزمان با بارندگی‌های ۲۰ تا ۲۲ دی در سیستان و بلوچستان و جاری شدن سیلاب راه ارتباطی ۸۹۰ روستای این استان قطع شد که با تلاش شبانه روزی نیروهای امدادی، سپاه و بسیج بسیاری از مسیرها بازگشایی شده است.

همزمان با بروز سیلاب دستگاه‌های خدمات رسان همچون سپاه و نیروهای مسلح با بسیج امکانات به کمک مردم سیلزده این خطه از ایران اسلامی شتافتند و از کمک رسانی به آنان دریغ نکردند اما عمق فاجعه به حدیست که نیازمند عزم ملی و کمک همگان است.

سیل خروشان همدردی مردم در کنار خدمت رسانی مسوولان نهادهای مختلف در بحران‌های اخیر این حقیقت مهم را به اثبات رساند که در اوج آشفتگی‌ها و خطرات پیش بینی نشده، قدرت همدلی اثرگذاری ملموس و فراگیری دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.