ضیاءالحق هاشمزهی جمعه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بمنظور پیشگیری از وارد آمدن خسارات احتمالی ناشی از سرریز شدن سدخیرآباد دریچه تحتانی این سد باز شده و آب در حال رهاسازی است به همین سبب از مردم منطقه در خواست می شود از تردد در مسیر رودخانه کشیک و آبنمای جاده ارتباطی نیکشهر به طرف قصرقند خودداری و در صورت ضرورت نهایت احتیاط را رعایت کنند.

وی بیان کرد: بارندگی‌های ۱۲ ساعت گذشته در این شهرستان اندک بوده و خسارتی نداشته اما با توجه به پیش بینی‌های اداره هواشناسی، ستاد مدیریت بحران شهرستان نیکشهر همچنان در حال آماده باش است.

فرماندار نیکشهر با اشاره به اینکه ظرفیت سدخیرآباد نیکشهر بیش از ۲۷ میلیون مترمکعب است، افزود: حجم فعلی سد خیرآباد ۲۲ میلیون مترمکعب است و احتمال سرریز شدن آن در بارندگی‌های سیل‌آسا وجود دارد.

رییس ستاد مدیریت بحران شهرستان نیکشهر ادامه داد: تمامی ادارات و به ویژه نیروهای شهرداری و دستگاههای امدادی نیکشهر در حالت آماده باش بسر می‌برند تا درصورت بروز خسارت های احتمالی، آب گرفتگی معابر و سایر موارد امدادرسانی و خدمات رسانی لازم را به موقع انجام دهند.

هاشمزهی افزود: ماشین آلات و تجهیزات شهرداری، اداره راه وشهرسازی و سایر ادارات و نهادهای خدمات رسان نظیر هلال احمر نیز آماده خدمات رسانی و بازگشایی مسیرها هستند.

وی گفت: برخی نقاط روستایی و اراضی کشاورزی در حاشیه رودخانه‌ها قرار دارند و احتمال وارد آمدن خسارت به دلیل نبود دیوار حفاظتی وجود دارد.

فرماندار نیکشهر تصریح کرد: تمامی مدارس سطح این شهرستان در مقاطع مختلف تحصیلی و دانشگاهها فردا /شنبه/ تعطیل است.

وی خاطر نشان کرد: در ۱۲ ساعت گذشته براساس پایش ایستگاههای مختلف باران‌سنجی در شهر نیکشهر ۱۵ میلی‌متر، بنت ۱۰، پیپ سه، چانف ۲، چاهان ۲۱، دستگرد ۱۶، کشیگ ۱۹ و هیچان ۱۲ میلیمتر باران باریده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.