مهدی هودگر پنجشنبه در حاشیه نخستین رویداد کارآفرینی دزفول شهر هوشمند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:در راستای تحقق این رویداد کار آفرینی حدود ۲۰۰ ساعت برنامه  ترویجی در دانشگاه ها، اصناف مختلف و بیمارستان ها برای صاحبان ایده برگزار شد و در نتیجه ۱۴۰ ایده به دبیرخانه همایش رسید، که از این تعداد با حفظ اولویت ها ۴۴ ایده پذیرفته شد.

وی ادامه داد: از ۴۴ ایده پذیرش شده ۳۰ ایده در مسابقه ایده شو به صورت حضوری شرکت کردند و در نهایت در این رقابت ۱۳ ایده برتر مشخص شد.

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور دزفول گفت: از ۱۳ ایده برتر به سه ایده نخست جوایز نقدی اهدا شد و ۱۰ ایده نیز از مشاوره رایگان و خدمات مرکز رشد برخوردار خواهند شد.

هودگر در ادامه اظهار کرد: نخستین رویداد کارآفرینی شهر هوشمند به همت مرکز رشد اجرا شد تا با ایجاد یک موج مطالبه گری از طریق نخبگان صاحب ایده و نوآوران شهرستان نواقص و مشکلات موجود به کمک آنها و به همت مسوولان شهری رفع شود.

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور دزفول تاکید کرد: باید با کارهای ترویجی در سطح مدیریت و شهروندان فرهنگ سازی شود تا آرمان شهری را پیاده سازی کنیم.

هودگر افزود: این طرح از دیماه پارسال با پیگیری فرمانداری، شهرداری، شورای اسلامی شهر و پارک علم وفناوری استان خوزستان در دزفول آغاز شد.

وی به ایده های برتر انتخاب شده اشاره کرد و گفت: ایده نخست در زمینه خدمات شهری هوشمند،ایده دوم در زمینه کود شیمیایی نانو ساختار و سومین ایده یک نرم افزارگردشگری است که به خدمات رسانی در حوزه  گردشگری شهرستان می پردازد.

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور دزفول افزود: کود شیمیایی نانو ساختار به صورت کاملا ارگانیک و کمترین سم زایی و یا تولید سم در کشاورزی استفاده می شود و این ایده در حال حاضر یک نسخه آزمایشگاهی است که با حمایت صندوق توسعه کشاورزی شهرستان قرار است این ایده به صورت صنعتی و نیمه صنعتی تولید شود.

به گزارش ایرنا، نخستین رویداد کارآفرینی دزفول شهر هوشمند پنجشنبه به همت مرکز رشد واحدهای فناوردر دزفول برگزار شد.دراین آیین ازصاحبان ایده های برتر با اهدای جوایز تجلیل شد.

ایده شهر هوشمند یک ایده جدید است که شهرهای توسعه یافته به دنبال اجرای این طرح هستند و هدف اصلی آن بالا بردن کیفیت زندگی شهروندان است.

شهر هوشمند کلانشهری است که ۹۶ شاخص برای اندازه گیری سطح هوشمندی از سبک زندگی تا استفاده از فناوری های خدمت رسانی به بشر در آن برنامه ریزی شده است.

شهروند هوشمند، مدیریت شهری هوشمند، اقتصاد هوشمند، حل و نقل هوشمند، زندگی هوشمند و مصرف انرژی هوشمند ۶ شاخص یک شهر هوشمند می باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.