نصیراحمد ملازهی روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: تمامی جشنواره‌ها یک مرحله انتخاب آثار دارند و اصولا زمانی که فراخوان منتشر شود آثار ارسال شده توسط هیئت داوران انتخاب می‌شود و هر جشنواره قوانینی دارد و شرکت کنندگان موظف به رعایت آن قوانین هستند.

وی گفت: مراحل نخست برگزاری بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی از اسفند ۹۷ آغاز و فراخوان آن در تیرماه منتشر شد که گروه‌های نمایشی از سراسر استان آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند اما تعدادی از آنها در نیمه راه بکار خود پایان دادند و در نهایت فیلم ۱۳ اثر به جشنواره ارسال شد که توسط هیئت بازبینی در ابتدا هشت اثر و سپس ۱۰ اثر برای شرکت در جشنواره انتخاب شدند.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه امسال بازبینی آثار به وسیله فیلم انجام شد، افزود: ۱۵ گروه نمایشی ثبت شده در استان داریم که پروانه فعالیت دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تنها ۲ شهرستان در سیستان و بلوچستان آثارشان در حد جشنواره نبود، ادامه داد: نگاه در جشنواره تئاتر استانی کمک به جریان تئاتر در شهرستان‌های استان است و به همین منظور سال گذشته این جشنواره در ایرانشهر و امسال در زابل برگزار می‌شود.

ملازهی عنوان کرد: جشنواره تئاتر استانی ویترین تئاتر سیستان و بلوچستان است و هدف اصلی آن ورود کارهای با کیفیت و شایسته به جشنواره است و اعضای هیئت انتخاب نیز از میان پیشکسوتان و متخصصان این حرفه تعیین می شود.

وی گفت: سال گذشته در جشنواره تئاتر خیابانی طلوع ۳۰ اثر از سراسر استان تولید شد که هیئت داوران سه کار برتر از شهرستان سراوان را برگزید.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: هنرمندان تئاتر باید سعه صدر داشته باشند و اگر می خواهیم سطح تئاتر این استان افزایش یابد باید سطح توانمندی تخصصی با مطالعه و آموزش ارتقا یابد.

وی افزود: به همین منظور طرح آموزشی با عنوان پویش تئاتر ایران اجرا می شود و تعدای از اساتید برجسته این رشته به منظور ارائه آموزش بعد از جشنواره تئاتر استانی به سیستان و بلوچستان اعزام می‌شوند و از تمامی گروه‌های نمایشی دعوت به عمل می‌آید تا با استفاده از فرصت پیش آمده در این دوره‌ها شرکت کنند و علاوه بر آموزش آثاری نیز در این کلاس‌ها تولید خواهد شد که امیدواریم با این آموزش‌ها  سال آینده جهش خوبی در تئاتر سیستان و بلوچستان اتفاق افتد.

ملازهی اظهار داشت: جشنواره تئاتر استانی از ۲۲ تا ۲۴ آبان در دانشگاه زابل برگزار می‌شود.

وی گفت: نکته ممتاز این جشنواره نویسندگی تمامی آثار توسط نویسندگان بومی سیستان و بلوچستان است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.