فیروز فاضلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:۲۵ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده و بعد از بازبینی آثار ارسالی توسط سه داور بازبین، هفت اثر از شهرهای رشت، رودسر و انزلی به عنوان آثار نهایی انتخاب شده‌اند.
وی با تاکید بر بهره مندی نسل نو از پیشکسوتان در عرصه های هنری، تئاتر را زبان نقد توصیف کرد و گفت: نبود نقد در اجرای تئاتر به معنای وجود خلأ است اما انتقادها نباید بصورت سیاه و سفید مطرح شود.
فاضلی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های ما در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان فعال‌تر کردن حوزه تئاتر و برگزاری جشنواره‌های متعدد برای شناسایی و ظهور استعدادهای جدید در این عرصه است، افزود: برگزاری جشنواره استانی تئاتر یکی از این سیاست‌ها برای حضور چهره‌های جدید و نمایش آثار هنرمندان تئاتر گیلان و همچنین ایجاد انگیزه برای تلاش بیشتر هنرمندان این عرصه است.
سی و یکمین جشنواره استانی تئاتر گیلان با مشارکت انجمن هنرهای نمایشی استان و به منظور رشد و توسعه تئاتر با توجه به هویت ایرانی - قومی- منطقه‌ای و جغرافیایی در بازه زمانی ۹ تا ۱۲ آبان‌ماه جاری برگزار می شود.
گیلان بالنده بیش از یکصد و ۱۰ سال سابقه تئاتر در کشور است؛ نخستین تماشاخانه کشور در رشت تبلور یافت و اکبر رادی – پدر نمایشنامه نویسی ایران در این شهر زاده شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.