مجتبی شجاعی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سالانه حدود ۴۸۰ تن محصول چای ترش در شهرستان دلگان برداشت می‌شود.
وی بیان کرد: برداشت چای ترش برای نخستین بار در سالجاری با دستگاه تمام مکانیزه انجام می‌شود.
فرماندار دلگان گفت: سرمایه‌گذاری خوبی به منظور بسته بندی و فرآوری چای ترش توسط تعاون روستایی و بخش خصوصی در حال انجام است.

وی بیان کرد: خواص درمانی این محصول با ارزش و تقاضای بالای مصرف کنندگان موجب شده تا سطح زیر کشت چای ترش در دلگان نسبت به پارسال ۲۰ درصد افزایش یابد.
شجاعی اظهار داشت: کاشت چای ترش یا چای مکی از اواخر فروردین تا نیمه اردیبهشت بوده و برداشت آن از اواسط آبان آغاز و تا اوایل آذر ادامه دارد.
وی بیان کرد:چای ترش یا چای قرمز گیاهی است یک ساله با ارتفاع ۱ تا ۳ متر که از مزایای کشت این گیاه، مقاومت در برابر آفت، نیاز کم به کود و سموم شیمیایی و ارگانیک بودن آن است.
فرماندار دلگان گفت: چای ترش علاوه بر اینکه یک دمنوش است خاصیت دارویی هم دارد.

به گزارش ایرنا چای ترش سرشار از آهن، مس، اسید سیتریک، آنتوسیانین، فلاونوئیدها و ویتامین c در رفع بسیاری از بیمارهای و در نتیجه افزایش طول عمر موثر است.
چای ترش با خواص منحصر به فرد خود باعث کاهش فشار و چربی خون به عنوان شایع ترین امراض می‌شود و در نتیجه انسان با مصرف آن عمری طولانی تر خواهد داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.