استاندار هرمزگان روز پنجشنبه در بازدید یک روزه به همراه رییس بنیاد مستضعفان کشور از جزیره لارک گفت: تا کنون از فعالیت صیادان بومی که شناخته‌شده هستند، جلوگیری نشده‌است.

فریدون همتی افزود: البته با توجه به اینکه ظرفیت دریا محدود است از فعالیت غیر بومیان که به منظور تجارت به این استان روی آورده اند جلوگیری می‌شود.

وی ادامه داد: این رویکرد در راستای حمایت از امنیت شغلی بومیان استان اتخاذ شد.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: برای جلوگیری از آسیب رسیدن به بوم‌سازگان(اکوسیستم) دریا نیز با همکاری شیلات استان، صیادان بومی ساماندهی می‌شوند.

وی درباره طرح توسعه لارک نیز گفت: بر اساس تعهدنامه سال گذشته در حوزه زیرساخت گردشگری، طرح‌هایی در حال اجراست که امروز از روند اجرایی آن بازدید صورت گرفت.

همتی افزود: هم اکنون برای تردد بومیان و نیز گردشگران، تردد شناور برقرار شده که به صورت منظم در مسیر قشم و بندرعباس به لارک فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: لایروبی اسکله این جزیره نیز در حال پیگیری است و با ایجاد اسکله‌ای جدید، لایروبی مقدماتی نیز انجام می‌شود.

استاندار هرمزگان اظهار کرد: بهسازی معابر روستا متناسب با طبیعت جزیره لارک در حال اجراست و طرح ساختمان پاسگاه دریابانی این جزیره نیز پیشرفت قابل قبولی داشته‌است.

وی افزود: جاده دور جزیره نیز از جمله طرح‌های در حال اجراست که دسترسی گردشگران به ساحل‌های شرقی و رو به جزیره قشم میسر می‌شود.

همتی ادامه‌داد: روشنایی و سایر امکانات اولیه گردشگری نیز از طرح‌های دیگر است، که اجرا می‌شود.

وی ابراز کرد: برای تشویق بخش خصوصی جهت سرمایه‌گذاری در جزیره لارک نیز تسهیلات بسیار ارزان قیمت و در حد کارمزد بانکی در نظر گرفته شد تا به این صورت از حمایت دولت برخوردار شود.

رییس بنیاد مستضعفان کشور به همراه استاندار هرمزگان و هیات همراه طی یک بازدید یک روزه از روند اجرای طرح توسعه جزیره لارک بازدید کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.