سید محمد هاشمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: علاوه بر ۲۳۴ تخت بستری در بیمارستان رازی سراوان، در سال گذشته ۳۰ تخت در بخش اورژانس و ۳۰ تخت نیز در بلوک زایمانی این بیمارستان افتتاح شد.
به گفته وی با اضافه شدن ۲۶۴ تخت در ۲ بیمارستان در حال ساخت سراوان تعداد تخت‌های بستری این شهرستان به ۵۵۸ تخت خواهد رسید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با توجه به اینکه هم اینک ۲ شهرستان سراوان و سیب و سوران ۳۲۰ هزار نفر جمعیت دارند به زودی شاخص جمعیت به تخت بستری در این شهرستان‌ها به ۱/۷ به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت خواهد رسید که این میزان به معنای رسیدن به متوسط کشوری است.
وی بر اهمیت توجه به تامین زیر ساخت های بهداشت و درمان در سراوان تاکید کرد و افزود: بارها اعلام شده که این شهرستان بزرگ یکی از مهمترین اولویت های نظام سلامت و اولویت نخست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است.
هاشمی شهری با اشاره به افتتاح بخش های اورژانس و بلوک زایمانی به عنوان ۲ طرح کلان خدماتی در حوزه سلامت سراوان گفت: علاوه بر این ۲ بخش بزرگ، بخش مراقبت های ویژه نوزادان(N.icu)، سه مرکز جامع خدمات سلامت شهری و روستایی،۲ پایگاه شهری، یک مرکز تسهیلات زایمانی روستایی، کلینیک دیابت در بیمارستان رازی و هفت کانون سلامت محله در یک سال و نیم گذشته در حوزه شهرستان های سیب و سوران افتتاح شده است.

به گفته وی نصب و راه اندازی دستگاه رادیولوژی دیجیتال پیشرفته و دستگاه ماموگرافی از مهمترین تحولات در حوزه تجهیزات پزشکی سرمایه ای در این شهرستان‌ها بوده است. 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: برای پاسخگوئی به نیازهای شهروندان ساکن در حوزه شهرستان سراوان علاوه بر زیر ساخت های فیزیکی به تامین پایدار نیروی انسانی هم نیاز داریم.
وی بیان کرد: هم اینک ۲۴ نفر از داوطلبان بومی کنکور سراسری از شهرستان های سراوان و سیب و سوران در رشته های پزشکی و دندانپزشکی زاهدان پذیرش شده اند و با توجه به اینکه این افراد متعهد شده اند تا پس از فراغت از تحصیل سه برابر مدت تحصیل را در مراکز روستائی این دو شهرستان خدمت کنند بزودی نیاز منطقه حداقل در این ۲ رشته کلیدی بر طرف خواهد شد.
به گزارش ایرنا در شهرستان سوران برای نخستین بار شاهد افتتاح بیمارستان ۶۴ تختخوابی خواهیم بود و این بیمارستان جدید که توسط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حال ساخت است از سال گذشته تا کنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
همچنین عملیات اجرایی بیمارستان جدید ۲۰۰ تختخوابی سراوان نیز توسط وزارت مسکن و شهرسازی در حال اجراست.

۹۹۱۴**۳۲۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.