فاطمه هاشمی رفسنجانی روز شنبه در مراسم افتتاح بخش دیالیز بیمارستان ولی عصر (عج) بردسکن گفت: هم اکنون 30 هزار بیمار دیالیزی، 28 هزار بیمار دارای نارسایی کلیه، 6 هزار بیمار هموفیلی و 19 هزار بیمار تالاسمی در کشور وجود دارد.
وی افزود: با توجه به اینکه این بیماریها قابل پیشگیری است باید همت خود را در زمینه پیشگیری افزون کنیم زیرا این بیماریها هزینه های بسیار به مردم و دولت تحمیل می کند.
وی اظهار داشت: با اجرای مصوبه ای در زمینه پیشگیری از تالاسمی، تعداد متولدین مبتلا به این بیماری از هزار نفر در سال به 250 نفر رسیده است.
هاشمی رفسنجانی گفت: امروز 450 مرکز دیالیز با بهترین امکانات از نظر استانداردهای داخلی در کشور فعالیت دارد و بهترین مکانهای هر بیمارستان به مراکز دیالیز اختصاص یافته است.
وی با تاکید بر لزوم پیشگیری از ابتلا به دیابت افزود: 50 تا 60 درصد بیمارانی که دیالیز می شوند دیابت یا بیش فشاری خون داشته اند که با پیگیری مناسب می توان این بیماری را کاهش داد.
وی با بیان اینکه 11 درصد جمعیت کشور به ‌دیابت مبتلا هستند اظهار داشت: 110 هزار نفر نیز به بیماران سرطانی کشور افزوده شده و با توجه به اینکه تعداد اینگونه بیماران در حال افزایش است باید تدابیری در این زمینه اندیشیده شود.
فاطمه هاشمی رفسنجانی گفت: هم اکنون در سه نقطه از کشور مراکز مجهز برای ارائه خدمات لازم به‌ بیماران خاص راه اندازی شده و در شهرهایی از جمله تهران، رفسنجان و بجنورد نیز این مراکز در حال ساخت است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این مراسم با بیان اینکه در حوزه سلامت نسبت به قبل از انقلاب اقدامات بسیار خوبی در کشور انجام شده است گفت: در دولت تدبیر و امید خدمات بی شائبه ای در بخش فضاهای درمانی، نیروی انسانی و اعتبارات حوزه سلامت ارائه شده است.
محمد رضا دارابی افزود: در اجرای طرح تحول نظام سلامت نیز اقداماتی نظیر ایجاد مجامع سلامت استان و شهرستان، تنظیم سند توسعه سلامت، تنظیم سند پیشگیری از بیماریهای غیر واگیر سرلوحه کار دولت تدبیر و امید قرار گرفت.
وی اظهار داشت: خیرین نیز توسعه فضاهای بهداشتی درمانی و خدمت به سلامت را در دستور کار خود قرار داده اند.
در این مراسم بخش های جدید سی.سی.یو، دیالیز و اطفال بیمارستان ولی عصر (عج) بردسکن با زیربنای 1100متر مربع در 2 طبقه و با هزینه 26 میلیارد ریال افتتاح شد.
شهرستان بردسکن در 273 کیلومتری مشهد قرار دارد.
7497 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.