به گزارش ایرنا رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در آیین بهره برداری از مرکز جامع سلامت چالانچولان گفت: این مرکز در زمینی به مساحت یکهزار و 60 مترمربع و با اعتباری افزون بر 30 میلیارد ریال در محوطه مرکز بهداشت سابق این شهرستان توسط بنیاد علوی و بنیاد مستضعفان احداث شده است.
کوروش ساکی افزود: مرکز جامع سلامت چالانچولان همزمان با 25 مرکز در سراسر کشور به بهره برداری رسیده است.
وی اظهار داشت: این مرکز دارای 50 واحد مجزا و بخش های مختلف بهداشتی و درمانی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: مرکز جامع سلامت شهر چالانچولان به صورت شبانه روزی دارای مرکز اورژانس و بستر درمان برای بزرگسالان و کودکان با ظرفیت مشخص است.

** ایجاد مراکز سلامت خدمتی ارزشمند به مناطق محروم
فرماندار دورود نیز در این آیین ایجاد این مراکز را خدمتی ارزشمند به مناطق محروم دانست و گفت: مرکز سلامت چالانچولان در مسیر جاده شمال به جنوب کشور ایجاد شده که علاوه بر روستاهای تابعه به مصدومین احتمالی ناشی از رانندگی و جاده ای خدمات مفیدی ارائه می دهد.
علی کورانی فر افزود: این مرکز باید بصورت شبانه روزی به نیازمندان خدمات رسانی کند و نیروی انسانی آن از نیروهای بومی جذب شوند.
وی اظهار داشت: تقاضای ما از آقای سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان کشور این است که با توجه به اینکه دورود و بخش سیلاخور به مرکزیت شهر چالانچولان مستعد سرمایه گذاری است توجه ویژه ای به این مناطق داشته باشند.
فرماندار دورود افزود: این مناطق با داشتن آب، خاک و معادن گوناگون مستعد سرمایه گذاری هستند و به طور قطع برگشت سرمایه خواهند داشت.
مرکز سلامت بخش سیلاخور به مرکزیت شهر چالانچولان عصر چهارشنبه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از مسئولان استان و شهرستان های دورود، ازنا و بروجرد به بهره برداری رسید.
شهر چالانچولان مرکز بخش سیلاخور از توابع شهرستان دورود است که دارای 20 روستای اصلی، 10 خانه بهداشت و جمعیتی بالغ بر 10 هزار نفر است.
7268/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.