گرشاسب خزائنی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: منطقه آزاد چابهار در گذشته با مشکلات نبود طرح‌های مصوب و طراحی نشده مواجه بود و این امر برای سرمایه گذاران ایجاد مشکل می کرد و در برخی مواقع موجب معطلی آنها می شد.

وی افزود: برای هشت پیکره منطقه آزاد چابهار طرح ایجاد کرده‌ایم و برای ۹۰ درصد آنها تعیین تکلیف شده است که اتفاق بزرگی در این منطقه محسوب می شود.

معاون فنی و زیربنایی منطقه آزاد چابهار افزود: حدود ۲۵ سال منطقه آزاد چابهار طرح تفضیلی نداشت اما در ابتدای امسال (۱۳۹۸) این مساله حل شد.

وی بیان کرد: علاوه بر موضوعات طراحی و سرمایه گذاری، صنایع نیز به خاطر عدم وجود زیرساخت‌های کافی فعالیت مناسبی نداشتند آب، برق و فاضلاب وجود نداشت بنابراین فعالیت های صنعتی نمی توانستند کار کنند که امسال یکی از برنامه ها رساندن این زیرساخت ها برای فعالیت صنایع است.

خزائنی تاکید کرد: طرح فاضلاب و تصفیه خانه چابهار هم از جمله طرح‌های منطقه آزاد چابهار است که امسال به بهره برداری خواهد رسید و شبکه آبرسانی این شهر نیز تا شهریور امسال به پایان می رسد و پیکره های صنعت به آب لوله کشی و تحت فشار وصل خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف اصلی منطقه آزاد چابهار، لجستیک و ترانزیت است گفت: نقشی که برای چابهار طراحی شده به عنوان نخستین شهر لجستیک ایران است اما تاکنون نه زیر ساخت های ارتباطی مناسب و نه امکانات زیر ساختی آن را داشتیم.

معاون فنی و زیرساختی منطقه آزاد چابهار در ادامه گفت: لجستیک شامل چند بخش انبارش، پردازش و توزیع است یکی از پروژه‌های بزرگ منطقه ساخت انبارها و فضاهای بار انداز بوده که در گذشته ظرفیت آن کم بود و امسال تصمیم بر آن شد ظرفیت ها را افزایش دهیم تا فعالیت‌ها با سهولت بیشتری انجام شود.

وی بیان کرد: یکی از اهداف در افق طرح ۱۰ ساله منطقه آزاد چابهار این است که حدود ۳۵ هزار نفر در روز گردشگر داشته باشیم به همین دلیل بر روی زیرساخت‌های پروژه‌های گردشگری شامل اقامتی، فعالیت ها، خدماتی و گردشگری تمرکز کرده ایم.

۳۰۴۳**۳۲۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.