به گزارش ایرنا، محسن بهشتی روز دوشنبه درجلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم اظهار داشت: مشکلات صنعت گردشگری درحوزه تعرفه ها و هزینه های حامل انرژی با همکاری مدیران دستگاه ها حل و این صنعت در استان قم حمایت شود.
وی گفت: صنعت گردشگری نقش مهمی درتوسعه پایدارقم دارد از این رو باید نهادهای مربوطه موانع بر سر راه این صنعت را رصد و مورد حل و بررسی قرار دهند.
بهشتی ادامه داد: همچنین باید به نقش بانک های عامل استان در ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران توجه ویژه ای شود تا با سرعت بیشتری خدمات اعطا گردد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم بر تشکیل کمیته فنی جهت رفع مشکلات سرمایه گذاران در بخش صنعت تاکید کردو گفت: باید مسائل در کمیته مربوطه با حضور دستگاه های متولی مورد بحث و بررسی قرار گیرد و در نهایت مصوبه های آن به این کارگروه ارجاع و بعد از رفع مشکلات در شورای برنامه ریزی استان قم مورد تصویب نهایی قرار گیرد.
وی اضافه کرد: برخی از تاسیسات گردشگری با مشکل افزایش تعرفه( آب ، برق وگاز ) روبرو هستند که باید این موضوع توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با همکاری دستگاه های مربوطه مطرح و این مشکل برطرف شود.
بهشتی تاکید کرد: شهر مقدس قم سالانه میزبان بسیاری از گردشگران و زائران است که باید دستگاه ها با توجه به رونق صنعت گردشگری مشکلات این صنعت را با ارائه خدمات مناسب حل کنند.
وی گفت: محور توسعه اقتصادی استان بر پایه صنعت گردشگری است از این رو باید این صنعت نسبت به گذشته تقویت شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به تخفیف در دریافت عوارض توسط شهرداری گفت: باید در این زمینه بر اساس قانون عمل تا از تفسیر قانون به رای جلوگیری گردد.
وی ابراز امیدواری کرد: با حل مشکلات شاهد رونق صنعت گردشگری و خدمات رسانی مطلوب واحدهای اقامتی ، پذیرایی و تفریحی استان قم باشیم.
درحال حاضر حدود 287 واحد اقامتی شامل 35 واحد هتل، 28 واحد هتل آپارتمان، 58 واحد مهمانپذیر، 166 واحد خانه مسافر و 100 مجتمع بین راهی و پذیرایی در استان پذیرای زائران است.
/8138/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.