محسن حیدری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشینه این بارش ها در سرباز رخ داد به طوریکه در ایستگاه بارانسنجی 'کجدر' این شهرستان 31 میلی متر باران ثبت شد.
وی ادامه داد: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از ادارات هواشناسی سطح سیستان و بلوچستان تا ظهر امروز از 21 ایستگاه هواشناسی و بارانسنجی شهرستان های سرباز، نیکشهر، دلگان، بزمان، ایرانشهر، سراوان و خاش گزارش بارندگی دریافت شده که بارش های هفت ایستگاه بین 10 تا 31 میلی متر بوده است.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در شبانه روز گذشته میزان بارش های «مهبان» از توابع نیشکهر 17، کارواندر از توابع خاش 15، شهر سراوان 10.2 و چاه شور از توابع دلگان 10 میلی متر بوده است.
وی با اشاره به اینکه سامانه بارشی فعال در سیستان و بلوچستان همرفتی است، گفت: از ویژگی های بارش های همرفتی می توان به ریزش های رگباری و پراکنده خفیف تا شدید در بازه زمانی کوتاه در موقعیت مکانی کوچک اشاره کرد.
حیدری ادامه داد: تندبادهای شدید، رعد و برق و تگرگ از ویژگی های دیگر توده های همرفتی است برای نمونه تندبادهای موقتی ناشی از این توده ها طی شبانه روز گذشته در شهرهای نصرت آباد با سرعت 79، مهرستان با سرعت 76 و راسک با سرعت 68 کیلومتر بر ساعت روی داد.
وی در باره وضعیت جوی پیش روی سیستان و بلوچستان نیز گفت: بر اساس خروجی مدل های پیش یابی، همچنان تا پنج روز آینده شرایط برای وقوع رگبارهای باران همراه با رعدوبرق، تند باد موقتی و گرد و خاک، احتمال تگرگ در نواحی مرکزی و جنوبی استان فراهم است.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از فردا حتی احتمال بارش های پراکنده در شهرهای شمالی استان وجود دارد اما امروز جمعه تمرکز بارش ها در نواحی مرکزی، جنوب شرق و برخی نواحی نیمه جنوبی استان است.
وی از کاهش سرعت وزش بادهای 120 روزه در شمال سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: امروز از شدت وزش این بادها کاسته شده اما مجدد روزهای شنبه و یکشنبه قدری بر سرعت آن افزوده می شود که در برخی مناطق منجر به خیزش گردوغبار و کاهش دید افقی می شود.
حیدری در رابطه با وضعیت جوی سواحل دریای عمان نیز گفت: با تشدید وزش بادهای جنوب شرق تا جنوب غرب دریای عمان تا اواسط وقت شنبه مواج و متلاطم پیش بینی می شود.
وی خاطرنشان کرد: با وجود مواج شدن دریای عمان توصیه می شود دریانوردان جنوب به ویژه قایق های سبک جوانب احتیاط را رعایت کنند.
9908**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.