محمود دیانتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با فعالیت این سامانه بارشی از شب گذشته جاری شدن روان آب در برخی شهرها و سیلابی شدن بسیاری از رودخانه های فصلی استان را شاهد هستیم.
وی با بیان اینکه بیشترین میزان بارندگی تا صبح امروز در ایستگاه های بارانسنجی چابهار ثبت شده است، افزود: پس از ایستگاه بارانسنجی چاه رحمان، سوران و چابهار به ترتیب با 31 و 28.1 میلیمتر بیشترین بارندگی ها را به خود اختصاص داده اند.
رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: روستاهای سورکمب، کمبل سلیمان و مومان از توابع چابهار و شهر کنارک به ترتیب 24، 22 و 21 میلیمتر بارندگی داشتند.
دیانتی به بارندگی شهر زاهدان اشاره کرد و گفت: از ایستگاه فرودگاهی این شهر تا صبح امروز 8.8 میلیمتر باران گزارش شده است.
به گزارش ایرنا براساس اخطاریه شماره 3 هواشناسی سیستان و بلوچستان فردا /دوشنبه/ نیز در نیمه شمالی سیستان و بلوچستان رگبار متوسط تا سنگین و رعد و برق، باد شدید لحظه ای، احتمال صاعقه و تگرگ در غالب نقاط استان همراه با آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها، و طغیان رودخانه های فصلی پیش بینی می شود.
همچنین در سایر نقاط سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق پراکنده رخ می دهد و از اواسط وقت دوشنبه این سامانه به تدریج از نوار شرقی استان خارج می شود.
یک شنبه و دوشنبه در سواحل و روی دریا رگبار متوسط تا سنگین و رعد و برق رخ خواهد داد. با توجه به وزش باد شدید، دریای عمان متلاطم و توفانی و ارتفاع موج حدود 1.5 تا 2.5 و گاهی بیش از 2.5 متر پیش بینی می شود.
با توجه به پیش بینی بارش های فوق سنگین در حوضه آبریز رودخانه های منتهی به شمال سیستان و بلوچستان، افزایش شدت سیلاب و میزان آب ورودی به سمت سیستان انتظار می رود.
براساس این اخطاریه توصیه می شود از توقف، تردد و چرای دام در اطراف رودخانه ها خوداری و از صعود به ارتفاعات به واسطه احتمال وقوع رعد و برق و صاعقه جدا پرهیز شود.
9908 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.