مهرداد جهاندیده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورایعالی کار که حداقل دستمزد روزانه را 505 هزار و 627 ریال در سال 1398 تعیین کرده است، مبلغ جریمه برای هر روز اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی 2 میلیون و 528 هزار و 135 ریال خواهد بود.
وی با بیان اینکه میزان جریمه سال 98 کارفرمایان متخلف که اقدام به استفاده از اتباع خارجی فاقد مجوز کار می‌کنند، به میزان پنج برابر حداقل دستمزد روزانه است، افزود: این میزان جریمه در صورت تکرار تخلف، 2 برابر خواهد شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: بر اساس ماده 181 قانون کار، هرگونه به کارگیری اتباع خارجی بدون مجوز در واحدهای کارگاهی ممنوع است و کارفرمایان متخلف برابر قانون از 91 روز تا 180 روز حبس و پرداخت چند برابر دستمزد یک کارگر جریمه می‌شوند.
جهاندیده همچنین از تشدید برخوردها با اشتغال غیر مجاز اتباع بیگانه در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: لازم است تا مدیران واحدهای کارگاهی، کارخانه ها، اصناف و ادارات از بکارگیری اتباع بیگانه غیر مجاز به عنوان نیروی کار خودداری کرده و در صورت نیاز به تخصص کارگر خارجی، برای اخذ مجوز از مجاری قانونی نسبت به دریافت پروانه کار اقدام کنند.
9908 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.