اسماعیل خلیلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: البرز یکی از استان های پر مشغله در امور اتباع خارجی است که تاکنون حدود 60 هزار تبعه خارجی دراین استان شناسایی شده که بخشی از آنها دارای گذرنامه و بخشی نیز دارای کارت آمایش هستند.
وی با اشاره به فعالیت دفاتر کفالت و اقامت اتباع خارجی گفت: در دفاتر کفالت و اقامت اتباع خارجی امور مرتبط با کارت آمایش و تمدیدگذرنامه و مراودات اتباع خارجی در ایران انجام می شود.
خلیلی یادآورشد که بر اساس مواد 120 تا 129 قانون کار وظیفه ساماندهی اشتغال اتباع خارجی بر عهده وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی است و بر اساس ماده 20 آئین ‌‌‌‌نامه اجرایی دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی‌ ‌های غیر دولتی ، کاریابی هایی برای ساماندهی اشتغال اتباع خارجی در استان های کشور تعیین و اتباع خارجی که در دفاتر کفالت شناسایی ودارای مجوزهای قانونی حضور وکار در کشور هستند می توانند برای امور اشتغال خود به این کاریابی ها مراجعه کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز خاطر نشان کرد : هدف از واگذاری اشتغال اتباع خارجی به تعدادی از دفاتر کاریابی در البرز؛ ساماندهی و نظام مند کردن اشتغال اتباع خارجی دارای مجوز قانونی و مقابله با اشتغال غیرقانونی این اتباع است.
وی اظهارداشت: از دیگر اهداف این طرح آن است که کارفرمایان موظف شوند برای استفاده از نیروی کار اتباع خارجی فقط از افرادی استفاده کنند که دارای مجوز قانونی لازم برای اشتغال و اقامت در ایران بوده و کارگران خارجی دارای مجوز قانونی در صورت بروز حوادث ناشی از کار یا برخورداری از مزایا مانند کارگران مشمول قانون کار ایرانی رفتار شود.
خلیلی گفت: با برنامه ریزی های انجام شده مقررشد چهار کاریابی در مناطقی از استان البرز امور اشتغال اتباع خارجی را عهده دار شوند.
2098/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.