به گزارش ایرنا، محمد علی سلیمی دوشنبه شب در نشست هیات فنی اشتغال اتباع خارجی هرمزگان اظهار داشت: بر اساس توافق صورت گرفته با شیلات استان ، قرار شده که سالانه 20 درصد از این نیروهای خارجی کاهش و به جای آن از نیروهای داخلی استفاده شود.
وی تاکید کرد: این اداره کل جایگزینی تدریجی نیری بومی را به جای اتباع خارجی در دستور کار خود قرارداده و در این خصوص نیز آموزش های لازم به نیروهای بومی ارایه می شود.
سلیمی بیان داشت: اتباع خارجی شاغل در شناورهای صید فانوس ماهیان باید علاوه بر مجوز قانونی ورود ، دارای پروانه اشتغال نیز باشند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان تصریح کرد: با مالکان شناورهایی که اقدام به بکارگیری اتباع خارجی بدون مجوز پروانه کار کرده اند، مطابق قانون برخورد می شود.
سلیمی خاطرنشان کرد: بر اساس ماده 181 قانون کار، هرگونه به کارگیری اتباع خارجی بدون پروانه کار در واحدهای تولیدی نیز ممنوع است و کارفرمایان متخلف برابر قانون از 91 روز تا 180 روز حبس و پرداخت چند برابر دستمزد یک کارگر جریمه می‌شوند.
براساس آمارهای اعلام شده از سوی اداره کل شیلات هرمزگان، هم اکنون یک هزار و 18 نیروی ایرانی در 91 فروند شناورهای صید فانوس ماهی در آب های این استان مشغول به فعالیت هستند.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.