به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، سید دانیال محبی در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان اظهار داشت: جذب این اعتبارات در راستای اشتغالزایی و جلوگیری از اشتغال کاذب در این منطقه ضروریست و در این زمینه لازم است دفتر امور اقتصادی استانداری، دبیرخانه کارگروه اشتغال و بانک های عامل پیگیری بیشتری برای جذب این اعتبارات داشته و مشکلات و موانع پیش رو را مشخص و برای رفع آن تلاش کنند.
وی ظرفیت‌های اشتغال در هر منطقه و اولویت بندی نیازمندی های هر منطقه را توسط دبیرخانه کارگروه اشتغال ضروری دانست و افزود: طرح‌ های اشتغالزایی باید متناسب با ظرفیت های موجود هر منطقه باشد و فرمانداران در این زمینه نقش فعالی باید داشته باشند.
استاندار سیستان و بلوچستان تلاش بیشتر بانک کشاورزی برای جذب بیشتر تسهیلات در حوزه طرح های کشاورزی و تایید طرح پرورش دام با استفاده از دامهای پلاک دار را خواستار شد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهار داشت: از 650 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته به این استان برای ایجاد اشتغال پایدار تاکنون 482 میلیارد تومان تخصیص یافته است.
مهرداد جهاندیده گفت: مهمترین طرحی که دولت در حوزه اشتغال برای خانوارهای روستایی در دست اجرا دارد اشتغال پایدار است.
وی افزود: تعداد نام نویسی کنندگان در سامانه کارا 24 هزار و 261 نفر هستند که بیشترین ثبت درخواست با 2 هزار و 879 پرونده مربوط به شهرستان زهک و کمترین درخواست با 135 پرونده مربوط به شهرستان میرجاوه است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان با اشاره به جذب و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت اشتغالزایی گفت: 13 هزار و 995 طرح با 898 میلیارد تومان اعتبار در کمیته های فنی شهرستان ها و استان بررسی و به بانک‌های عامل معرفی شدند.
وی ادامه داد: 2 هزار و 251 طرح با اعتبار 217 میلیارد تومان در حال انعقاد قرارداد است و هزار و 430 طرح به مبلغ 138 میلیارد تومان برای پرداخت از سوی بانک ها آماده که از این میزان 103 میلیارد تومان پرداخت شده است.
جهاندیده گفت: بیش از هزار میلیارد ریال ارزش طرح های ارسالی به بانک های عامل برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی است که سیستان و بلوچستان را در ردیف پیشتازان قرار داده است.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.