به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدرضا طباطبایی روز دوشنبه در پنجمین جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان برگزار شد، افزود: تاکنون 102 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان پرداخت شده است.
وی با اشاره به تعهد حدود 1800 نفری ایجاد اشتغال مینودشت درسال جاری، گفت: تاکنون 33 درصد این سهمیه محقق شده و بخش زیادی از اشتغال نیز پس از پرداخت تسهیلات و در نیمه دوم امسال محقق می شود.
طباطبایی با یادآوری جنگ اقتصادی استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی اضافه کرد: با اینکه این حربه دشمن برخی مشکلات را برای مردم ایجاد کرده اما ادارات و نهادها باید با استفاده از ظرفیت های موجود برای ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت معیشتی و نیز توسعه همه جانبه به عنوان یک وظیفه ذاتی، بیش از پیش تلاش نمایند.
وی تصریح کرد: راهکار اجرایی انجام این وظایف نیز افزایش کارآیی و توانمندی ادارات است که لازمه آن به کارگیری نیروهای شایسته و متخصص، حضور متواضعانه در بین مردم و شنیدن مسائل و مشکلات آنان، شناسایی منافذ فساد و انجام اقدامات پیشگیرانه و برخورد با افراد متخلف در سیستم اداری می باشد.
فرماندار مینودشت با تاکید برضرورت پیش قدم شدن ادارات در برخورد با فساد، ادامه داد: وجود فساد در ادارات و نهادها امید مردم را به یاس و ناامیدی تبدیل می کند و اگر جلوی آن گرفته نشود، مسیر توسعه نیز به انحراف کشیده می شود.
طباطبایی گفت: امروز دولت تدبیر و امید، حمایت و پیشیبانی زیادی درحوزه های مختلف بالاخص رونق تولید و ایجاد اشتغال انجام می دهد که باید به مردم اطلاع رسانی شود.
وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی که برای پیروزی و حفظ آن خون های زیادی نثار شده در 40 سال از عمر خود دستاوردهای بیشماری داشته است و امروز همه وظیفه داریم با درک صحیح شرایط از این مرحله نیز گذر نماییم.
به گزارش ایرنا، رییس دادگستری مینودشت نیز دراین جلسه با تاکید برضرورت رعایت قوانین و نظارت بر عملکرد کارکنان پیش از وقوع جرم و نیز تکریم بیشتر ارباب رجوع توسط ادارات و نهادها، گفت: انجام این اقدامات از بسیاری جرایم و فسادها پیشگیری می کند.
حسن شهابی، مطالبه گری و دفاع از حقوق عامه مردم را از وظایف دستگاه قضایی ذکر کرد و افزود: دراین حوزه با مدیر یا کارکنان متخلف بدون اغماض برخورد می شود.
وی اضافه کرد: وجود برخی نابسامانی ها در بازار داخلی به دلیل ضعف نظارت است که باید با اصلاح رویه ها، از دور زدن های قانون و سوء استفاده برخی افراد که با رابطه و رانت به دنبال اهداف خود هستند، جلوگیری کرد.
شهرستان مینودشت با افزون بر 81 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.