میراحد حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: مبلغ اختصاص یافته به طرح ملی اشتغال روستایی 12 هزار میلیارد تومان بود که از این مبلغ 350 میلیارد تومان سهم آذربایجان شرقی است.
وی افزود: با تلاش‌های انجام شده و برگزاری جلسات مختلف در حوزه اشتغال، یک هزار و 300 طرح به بانک های عامل معرفی شده است که از این تسهیلات با سود شش درصد بهره مند شده اند.
حسینی با بیان اینکه تاکنون 140 طرح روستایی به ارزش 140 میلیارد تومان در بانک ها بررسی و تصویب شده است، خاطرنشان کرد: از این مبلغ 75 میلیارد تومان تسهیلات به صاحبان این طرح ها پرداخت شد.
وی با اشاره به بحث اشتغال فراگیر گفت: میزان این تسهیلات برای کل کشور 20 هزار میلیارد تومان بود که سهم استان نیز 873 میلیارد تومان است و در این خصوص 17 طرح ملی با اعتبار 400 میلیارد تومان جهت تصویب ارسال شده که تاکنون 100 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از اهتمام جدی دولت برای ایجاد اشتغال خبر داد و افزود: در طول دولت تدبیر و امید هر سال حدود 40 هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شده است.
به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی جمعیت فعال استان یک میلیون و 331 هزار نفر است که از این تعداد یک میلیون و 187 هزار نفر معادل یک سوم جمعیت کل استان شاغل هستند.
6132/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.