شکراله شیرخانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یک هزار و 484 طرح با اعتبار یک هزار و 184 میلیارد ریال توسط بانک های عامل مصوب شده است که از این تعداد یک هزار و 86 طرح با اعتبار 903 میلیارد ریال انعقاد قرارداد شده است.
وی افزود: بنابر گزارش سامانه کارا، رتبه ایلام بر اساس سهم یک هزار و 80 میلیارد ریال از اشتغال روستایی در انعقاد قرارداد و نسبت پرداخت در فاز اول رتبه دهم کشوری است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام یادآور شد: با توجه به اینکه 900 میلیارد ریال به استان ابلاغ شده، بر این اساس استان با جذب 950 میلیارد ریال به رتبه پنجم کشوری ارتقا می یابد.
شیرخانی در خصوص اعطای تسهیلات 6 درصدی برای مناطق روستایی و عشایری تاکید کرد: با اجرای طرح حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، این اعتبار از محل صندوق توسعه ملی در بخش‌های مختلف اقتصادی پرداخت می‌شود.
وی اضافه کرد: متقاضیان استفاده از تسهیلات طرح اشتغال فراگیر و روستایی برای بهره‌مندی از این تسهیلات باید در سامانه کارا به نشانی Kara.mcls.gov.ir ثبت‌نام کنند.
شیرخانی گفت: پس از تایید طرح، کمیته‌های فنی ابعاد طرح را به لحاظ کیفی و کمی مورد بررسی قرار داده و پس از تایید نهایی، برای تأمین اعتبار به بانک معرفی و پس از بررسی در صورت داشتن توجیه فنی و اقتصادی، طرح در نوبت دریافت وام اشتغال قرار می‌گیرد.
به گزارش ایرنا، سهم شاغلان در استان ایلام به تفکیک بخش های اقتصادی در بخش خدمات 48 درصد، صنعت 27 درصد و در بخش کشاورزی 24 درصد است.
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.