مهدی میرامامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کمک‌های نقدی و غیرنقدی حامیان در طرح اکرام ایتام و محسنین رشد چشمگیری نسبت به سال گذشته داشته که در این مدت بیش از 68 درصد رشد درآمدی و 130 درصد تحقق برنامه بوده به طوریکه درآمد 10 ماهه نخست سالجاری به 14میلیارد تومان رسیده است.
وی ادامه داد: خدمت‌رسانی حامیان به ایتام و کمک‌های نقدی از طریق واریز سرانه به‌طور ماهیانه یا سالانه طبق شناسه ایجاد شده توسط نرم افزار اکرام انجام و کمک‌های غیرنقدی در مناسبت‌های مختلف مانند اطعام و افطاری، جشن عاطفه‌ها، جشن نیکوکاری و غیره است.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان با اشاره به نحوه ارتباط موثر و مستمر این نهاد با حامیان افزود: ارائه گزارش‌های مالی، دلنوشته، کلیپ، عکس و نیازمندی‌های فرزند معنوی به حامیان از طریق شبکه‌های مجازی، دیدار چهره به چهره با حامیان، ارسال پیامک در روز تولد حامی و یا در مناسبت‌های خاص مرتبط با شغل حامی کمک‌های این عزیزان جمع‌آوری و به ایتام اهدا می شود.
وی با اشاره به راههای جذب حامیان استانی و خارج استانی بیان کرد: نیکوکاران سیستان و بلوچستان و خارج این استان می‌توانند از طریق مراجعه حضوری به دفاتر کمیته امداد، سایت محسنین، سایت کمیته امداد، حضور در پایگاه‌های جذب حامی در سطح شهر به مناسبت‌های مذهبی و ارتباط با حامیان فعال و نیمه فعال و یا مراجعه به ادارات، نهادها، موسسات خیریه و دانشگاه ها در طرح اکرام ایتام و محسنین این نهاد نام نویسی کنند.
میرامامی با اشاره به همکاری دستگاه‌های اجرایی، ادارات، نهادها و ارگان‌ها با این نهاد اظهار داشت: با تلاش همکاران و با مراجعه به ادارات و نهادها اطلاعات لازم در مورد این طرح اعلام و خوشبختانه چه در سطح استان و یا در خارج استان با استقبال خوبی از طرف ادارات و غیره روبه رو هستیم.
وی با بیان اینکه پایگاه‌های جذب حامی در سطح سیستان و بلوچستان و خارج استان راه‌اندازی شده است تصریح کرد: این طرح برای بالا بردن سطح آگاهی مردم بسیار موفق بوده و باعث افزایش اطلاع رسانی طرح اکرام ایتام در جامعه شده است.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره)سیستان و بلوچستان گفت: این طرح باعث افزایش آگاهی مردم از فقر و محرومیت استان‌های کم‌برخوردار و کمک بیشتر به این استان‌هاست.
به گزارش ایرنا هم اینک 157 هزار و 822 خانوار استان زیر پوشش کمیته امداد سیستان و بلوچستان هستند که بیش از 50 درصد این جمعیت به تازگی اضافه شده اند.
9914**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.