به گزارش ایرنا ، مصطفی کچویی روز یکشنبه در جریان اجرای طرح نهضت اطلاع رسانی مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان ورامین در جمع خبرنگاران گفت: بخش جوادآباد به عنوان بزرگترین بخش استان تهران به دلیل مجاورت با محور قم – گرمسار و محور در دست ساخت آبیک – چرمشهر از ویژگی های ویژه ای برخوردار است که می تواند میزبان اجرای بسیاری از طرح های کشوری باشد.
وی افزود: با وجود آن که بیشترین میزان اراضی کشاورزی شهرستان ورامین در بخش جوادآباد مستقر است ولی تاکنون از ظرفیت های ویژه این بخش به درستی استفاده نشده و مسئولان جوادآباد تلاش دارند تا با اجرای طرح های مختلف، زمینه شکوفایی هر چه بیشتر این منطقه را فراهم کنند.
وی اظهار داشت: کانون مساجد کشور به منظور اجرای برنامه های فرهنگی به مکانی به عنوان اردوگاه نیاز دارند که پس از حضور مسئولان این کانون در بخش جوادآباد، این منطقه را به عنوان محلی مناسب برای احداث اردوگاه کانون فرهنگی مساجد کشور انتخاب کردند.
کچویی تصریح کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر جوادآباد به منظور اجرای این طرح 10 هکتار زمین در نظر گرفته و به زودی عملیات اجرایی این اردوگاه فرهنگی که به گفته مسئولان برای اجرای آن بیش از 200 میلیارد ریال هزینه صورت می گیرد، آغاز می شود.
وی گفت: جوادآباد دروازه ورود به کویر مرکزی محسوب می شود که این مهم نیاز به تأمین امنیت را بیش از پیش می رساند لذا به منظور استقرار یگان ویژه نیروی انتظامی ویژه شرق استان تهران، 7هکتار زمین در نظر گرفته شده که به زودی عملیات اجرایی ستاد این یگان آغاز می شود.
رئیس شورای اسلامی شهر جوادآباد تصریح کرد: یکی از مهمترین چالش های بخش جوادآباد راه دسترسی به ورامین است، هم اکنون راه 12 کیلومتری جوادآباد به ورامین به دلیل عرض کم، تاریکی مطلق در شب، نداشتن علائم راهنمایی و رانندگی مناسب و تردد صدها خودرو با مشکلات بسیاری مواجه است و هر از چندگاهی تصادفات منجر به جرح و فوت در آن رخ می دهد.
وی افزود: شهرداری جوادآباد با وجود مشکلات مالی متعدد اقدام به تعریض 7 کیلومتر از این مسیر کرده و این درحالی است که برای اجرای هر کیلومتر آن بیش از 15 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی تأکید کرد: اگر شهرداری جوادآباد تمام فعالیت های عمرانی خود را کنار گذاشته و تمام بودجه خود را صرف تعریض این مسیر نماید باز هم با مشکل مواجه است ولی برای نجات جان مردم مجبور هستیم که این عملیات را دنبال کنیم.

**پیش از انقلاب جوادآباد حتی یک بوستان هم نداشت
سرپرست شهرداری جواد آباد نیز در این جلسه با اشاره به پیشرفت های جوادآباد پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی گفت: پیش از انقلاب اسلامی بخش جوادآباد حتی از داشتن یک بوستان نیز محروم بود ولی امروز با فعالیت های صورت گرفته ، سرانه فضای سبز به 32 مترمربع رسیده است.
حمیدرضا دانایی فرد افزود: شهر جوادآباد بیش از 12 هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد، 7 هزار نفر را اتباع بیگانه ای تشکیل می دهند که همانند شهروندان ایرانی از تمامی امکانات موجود در منطقه استفاده می کنند.
وی افزود: شهرداری جوادآباد با وجود درآمد اندک توانسته با استفاده از امکانات موجود ، اقدامات موثری را در جهت رفاه حال مردم انجام دهد که از جمله می توان به احداث بوستان های متعدد، احداث زمین چمن مصنوعی و طرح های مبلمان شهری اشاره کرد.
وی تصریح کرد: با همت دولت تد بیرو امید، ماهانه یک میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات ارزش افزوده به شهرداری جوادآباد اختصاص پیدا می کند که کل این پول صرف فعالیت های عمرانی می شود.
جوادآباد با مساحت یک هزار و 300 کیلومتری مربع در 12 کیلومتری بخش مرکزی ورامین در حاشیه محور قم – گرمسار واقع شده است.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.