به گزارش ایرنا عبدالمحمد زاهدی عصر شنبه در نشست شورای همیاری شهرداری های قزوین افزود: سازمان همیاری شهرداری ها با هدف ارایه خدمات و ایجاد درآمد برای شهرداری ها تاسیس شده، اما به خاطر بسیاری از مشکلات به اهداف خود نرسیده است.
استاندار اضافه کرد:این سازمان در استان قزوین با همین شرایط سخت موفق عمل کرده است و باید قدردان زحمات و تلاش های مسئولان آن بود.
وی با تاکید شفافیت عملکرد شهرداری ها اضافه کرد: کنترل انضباط مالی و عملکرد شهرداری ها فقط یک نظارت صرف نیست بلکه باید هدایت و حمایت در کنار آن صورت گیرد.
زاهدی، آموزش را شرط اول برای حمایت از شهرداری ها دانست و گفت: در این راستا باید دوره های آموزشی در طول سال توسط اداره کل امور شهری و شوراها برگزار شود و نواقص و کاستی های قراردادها و مسایل مالی برای شهرداران و نیروهای شهرداری تبیین گردد.
وی با بیان اینکه با این نوع حمایت ها نظارت هم قوی می شود، افزود: البته در صورت تخلفات مالی که بسیاری از آنها هم از روی ناآگاهی کارکنان است، باید راهکار حقوقی برای حمایت از شهرداران در محاکم قضایی وجود داشته باشد.
استاندار در ادامه به مساله ساماندهی نیروهای انسانی شهرداری ها اشاره کرد و گفت: در ساماندهی نیروهای جذب شده باید به گونه ای عمل کرد که نیروی مورد نظر در تخصص ویژه و پست سازمانی خود مشغول به کار شود اما در عمل عمده کسانی که به شهرداری ها تحمیل شده اند بدون تخصص هستند.
استاندار در ادامه بر تقویت خدمات شهرداری ها به شهروندان تاکید کرد و افزود: در گزارش صدا و سیما عمده تماس های مردمی با رسانه ملی، مربوط به انتقاد و درخواست از شهرداری ها بوده است که اغلب آنها مسایل جزیی مانند مشکلات کوچه و معابر هستند.
زاهدی با بیان اینکه در وضعیت مالی فعلی، توان اجرایی در شهرداری ها و دستگاه های اجرایی چندان مناسب نیست، افزود: افزایش سه درصدی بودجه شهرداری ها معنای خوبی ندارد چون به موازات آن هزینه ها چندین برابر رشد یافته اند و باید برای جبران آن به منابع درآمدی جدید اندیشید.
استان قزوین 25 شهر دارد.
7388* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.