به گزارش ایرنا محمد رضا امیرحسنخانی چهارشنبه شب در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان افزود: در اجرای سند آمایش سرزمین خراسان جنوبی رویکرد ما باید بخش خصوصی باشد و از توان آنها کمک بگیریم.
وی بیان کرد: خواهش دارم همانطور که سند آمایش سرزمین استان را روی میز گذاشته ایم سند اجرای آن را هم بگذاریم هر شهرستان باید به وسع خود سند اجرا داشته باشد.
نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه با بیان اینکه هنوز در خراسان جنوبی بخش خصوصی حضور ندارد اظهار داشت: بخش خصوصی باید در حوزه های مختلف استان حضور داشته و سرمایه گذاری کند از این طریق هم معیشت مردم تامین شده و هم استان سهم خود را در GDP (تولید ناخالص ملی ) پرداخت می کند.
وی با طرح این سوال که خراسان جنوبی چقدر درآمد برای کشور دارد یادآور شد: تا کی قرار است آخرین استان کشور باشیم بالاخره باید رویکرد جدید و تحول داشته باشیم.
امیرحسنخانی اضافه کرد: اینکه در اوضاع کنونی بحران اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با حضور مدیران دستگاه های اجرایی ساعت 10 شب نشست برگزار می کند ارزشمند است در شهرستان ها نیز باید تلنگری به مدیران زد تا اینگونه تلاش کنند.
وی بیان کرد: رویکرد جنگ اقتصادی همین است حتی همه اذعان دارند سخت تر از جنگ بوده و در چنین شرایطی همه باید حضور داشته باشیم چراکه فقط کار و تلاش می تواند ما را به جایی برساند.
نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه گفت: اینکه استاندار خراسان جنوبی به شهرستان ها سفر کرده و از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل مردم و شهرستان قرار می گیرند یک کار اساسی و اصولی است که در این خصوص از وی قدردانی کرده و با وزیر کشور مکاتبه کردم.
وی ادامه داد: با این رویکرد می توان مشکلات مردم را شناسایی و پس از بررسی به آن پاسخ داد و این حرکت بسیار ارزشمندی است.
در این نشست در خصوص اعتبارات موضوع استفاده متوازن از امکانات کشور رای گیری شده که از 24 رای ماخوذه 23 رای مثبت شد و این موضوع تصویب شد.
همچنین موضوع برگزاری همایش استانی خیرین مدرسه ساز از سوی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان به رای گذاشته شد که با 15 رای موافق مورد تصویب اعضا قرار گرفت.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.