مجتبی میرحسینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مردمی شدن گردشگری در سیستان و بلوچستان عامل پایداری این صنعت در استان شده است به گونه ای که حتی حوادث اخیر نتوانست مانع توسعه گردشگری در این خطه از ایران زمین شود.
وی گفت: مقصد سفر این گردشگران از هامون(شمال استان) تا مکران در جنوب سیستان و بلوچستان است.
معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: این گردشگران علاوه بر منطقه سیستان از کویرلوت و منطقه گردشگری تفتان نیز بازدید خواهند کرد.
وی هدف از بازدید این گردشگران خارجی به سیستان و بلوچستان را آشنایی با ظرفیت های تاریخی و فرهنگی استان، آیین و رسوم مردم، سبک زندگی روستانشینان، آشنایی با موسیقی محلی و جاذبه های طبیعی و مهمتر از همه آشنایی با مردم استان عنوان کرد.
میرحسینی گفت: گردشگران اتریشی که به مدت هشت روز مهمان این استان هستند در واحدهای بوم گردی اقامت دارند و حتی در برخی از مناطق که اقامتگاه بوم گردی وجود ندارد، خودشان اقدام به برپایی کمپ می کنند.
وی افزود: ورود تور گردشگران خارجی نشان‌ دهنده پایداری و ثبات امنیت در این استان و به ثمر نشستن تلاش ‌های صورت گرفته دولت و مردم برای تحقق شعار «سیستان و بلوچستان مقصد گردشگری گردشگران داخلی و خارجی» است.
معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مشارکت فعال مردم، فعالیت های جوامع محلی و بخش خصوصی در زمینه گردشگری و تبلیغات هدفمند صورت گرفته سبب شده تا امنیت و ظرفیت های فراوان سیستان و بلوچستان به مردم جوامع دیگر معرفی و این استان به یک مقصد و منطقه امن تبدیل شود.
وی گفت: گردشگران داخلی و خارجی بسیاری در روزهای گذشته به منظور آشنایی با ظرفیت های سیستان و بلوچستان وارد این استان شده اند.
9923 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.