محمود دیانتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برخلاف سامانه بارشی هفته گذشته که در جنوب سیستان و بلوچستان تمرکز داشت، سامانه جدید در اکثر نقاط استان فعال شد به طوری که از شمال تا جنوب استان در نقاط مختلف گزارش بارندگی داشتیم.
وی افزود: بعد از بزمان بیشترین میزان بارندگی به ایستگاه های فنوج و چاه کمال خاش به ترتیب با 55 و 40 میلی متر باران اختصاص یافت.
وی با بیان اینکه بیشتر بارش ها در روز سه شنبه اتفاق افتاد، ادامه داد: روز گذشته در شمال استان نیز در ایستگاه های نیمروز و فرودگاه زابل 6 میلیمتر باران بارید. همچنین از 15 نقطه دیگر در منطقه سیستان بارندگی های متوسط تا ضعیف گزارش شد.

** 12 میلی متر باران نصیب شهر زاهدان شد
رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: روز گذشته از 14 نقطه شهرستان زاهدان بارش های زمستانه گزارش شده که بیشترین بارش ها مربوط به روستاهای «محمد آباد کورین» و «حصاروئیه» با 40 میلی متر بوده است.
دیانتی تصریح کرد: ایستگاه های بارانسنجی «چانعلی»، «میراباد» و خیرآباد زاهدان نیز به ترتیب 35، 31 و 30 میلی متر باران ثبت کرده اند.
وی افزود: از ایستگاه بارانسنجی «مرکز تحقیقات کاربردی هواشناسی استان» واقع در شهر زاهدان نیز 12 میلی متر باران گزارش شده است.
وی ادامه داد: ایستگاه های کلاته سیاه، حاجی آباد شورو و میرجاوه، لادیز، نصرت آباد، و جون آباد نیز از این سامانه بارشی به ترتیب 25، 15، 12، 11 و 2.5 میلی متر باران دریافت کرده اند.
به گزارش ایرنا فعالیت این سامانه بارشی سبب طغیان رودخانه های محلی و آبگرفتگی معابر شد به طوری که روز گذشته برخی راه های ارتباطی جنوب استان بسته شد، همچنین طغیان رودخانه محلی در لادیز میرجاوه سبب غرق شدن یک جوان 18 ساله شد.
امروز نیز مدارس پیش دبستانی و دبستان نوک آباد خاش و تمام مقاطع تحصیلی دهستان های تابعه این بخش برای جلوگیری از حوادث احتمالی تعطیل است.
9908 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.