حمیدرضا بهجتی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین بارش ماهانه ثبت شده در شهر نگور مربوط به آذر سال 1391 است که 195 میلی متر باران در این شهر ثبت شده است.
وی با بیان اینکه بارش های رگباری از ویژگی های مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان است، افزود: مهمترین ویژگی بارش های رگباری ریزش سنگین باران در یک بازه زمانی کوتاه است که سبب سیلابی شدن و طغیان رودخانه های محلی می شود.
کارشناس واحد آمار اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: تا پیش از این سامانه بارشی، باران موثری از ابتدای امسال در اکثر نواحی چابهار به ویژه شهر نگور نباریده بود و این سامانه سبب شد تا بارش قابل توجهی نصیب این منطقه شود.
بهجتی افزود: علاوه بر نگور، بارش های قابل توجهی در 16ایستگاه بارانسجی حوزه مدیریت اداره هواشناسی چابهار ثبت شده است که بارندگی 12 ایستگاه بیش از 40 میلی متر و هفت ایستگاه نیز بیش از 70 میلی متر بوده است.
به گزارش ایرنا در جریان فعالیت سامانه بارشی اخیر در نواحی جنوبی و مرکزی سیستان و بلوچستان، بارش های سنگین رخ داد که در اثر آن برخی رودخانه های محلی طغیان کرد و سیلاب تعدادی از روستاها را فرا گرفت.
بر اساس گزارش های شرکت آب منطقه ای سیستان و بلوچستان این بارندگی ها سبب شد تا بیش از 48 میلیون مترمکعب آب وارد مخازن سدهای جنوب استان شود.
9908 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.