علی محمد زوراوند روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال زراعی گذشته که 87 میلی متر بود 279 درصد و در مقایسه با دوره بلند مدت نیز 107 درصد رشد داشته است.
وی همچنین با معرفی پاوه به عنوان پربارش ترین شهر استان در سال زراعی جاری افزود: بارش های این منطقه به 632 میلی متر رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 274 درصد و نسبت به دوره بلند مدت نیز 163 درصد رشد نشان می دهد.
زوراوند خاطرنشان کرد: گوار با 439 میلی متر و دالاهو نیز با 428 میلی متر بارندگی در جایگاه های دوم و سوم شهرهای پربارش استان قرار دارند.
معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه به کم بارش ترین شهرهای استان نیز اشاره کرد و گفت: سنقروکلیایی با 208 میلی متر بارش کمترین بارندگی امسال را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: شهرهای قصرشیرین و سومار نیز به ترتیب با 223 میلی متر و 248 میلی متر در رده های دوم و سوم شهرهای کم بارش قرار دارند.
زوراوند همچنین میانگین بارش های شهر کرمانشاه در سال زراعی جاری را 279 میلی متر عنواتن کرد و افزود: این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که 59 میلی متر بوده 378 درصد و نسبت به دوره بلند مدت 91 درصد رشد نشان می دهد.

** دمای 14 شهر استان به زیر صفر درجه می رسد
معاون هواشناسی کرمانشاه در خصوص وضعیت دمایی نیز گفت: سرمای شبانه همچنان برای امشب (جمعه) نیز ادامه پیدا می کند به گونه ای که دمای 14 شهر استان به کمتر از صفر درجه خواهد رسید.
وی گفت: کرمانشاه، اسلام آبادغرب، حمیل، پاوه، جوانرود، روانسر، سرارود، سنقروکلیایی، کنگاور، گواور، هرسین، دالاهو، کوزران و گهواره شهرهایی هستند که امشب دمای زیر صفر درجه را تجربه می کنند.
زوراوند گرمترین نقطه استان را طی امروز سومار با 16 درجه بالای صفر و سردترین نقطه امشب را نیز سنقروکلیایی با دمای چهار درجه زیر صفر معرفی کرد.
معاون هواشناسی کرمانشاه با بیان اینکه برای روزهای یکشنبه و دوشنبه نوسان های دمایی زیادی داریم، ادامه داد: دمای هوای روزانه شنبه در نقاط مختلف استان 2 درجه و دمای شبانه نیز نسبت به امشب پنج درجه افزایش می یابد.
وی خاطرنشان کرد: در عین حال برای روز یکشنبه (16 دی) نیز دمای روزانه نسبت به شنبه 2 درجه و دمای شبانه هم پنج درجه کاهش یافته و بسیاری از نقاط استان دمای زیر صفر را تجربه می کنند.
زوراوند در پایان با بیان اینکه طی امروز و فردا پدیده خاصی به جز مه گرفتگی ابتدای صبح در نقاط سردسیر پدیده خاص دیگری نخواهیم داشت، گفت: برای روز یکشنبه با گذر موج کم دامنه از جو استان شاهد بارش های پراکنده ای برای مناطق شمالی استان به شکل باران و در نقاط سردسیر به صورت رگبار برف خواهیم بود.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.