به گزارش روز سه شنبه ایرنا، سامانه ای بارشی از اواخر روز یکشنبه جو استان را تحت تاثیر خود قرار داد و از شب گذشته منجر به بارش های شدید باران و سیلابی شدن رودخانه ها شد.
این بارش ها در ارتفاعات استان به شکل برف نمود پیدا کرد و منجر به سفید پوش شدن قلل مرتفعی همچون پراو شد.
کوه پراو با ارتفاع حدود سه هزار و 500 متر مرتفع ترین قله استان کرمانشاه است که در شمال شرقی مرکز استان قرار دارد.
براساس مشاهدات خبرنگار ایرنا، بخش های قله شیخ علی خان، قله چرمی، میدان پراو، دهانه غار پراو و شیب بیولوژی در این کوه بر اثر بارش های شب گذشته سفید پوش شده اند.

** بارش ها ادامه دارد
معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه نیز در گفت و گو با ایرنا، اعلام کرد که بارش ها در استان تا پایان روز چهارشنبه ادامه خواهند داشت.
محمد زورآوند پیش بینی کرد بیشترین بارش در غرب و جنوب غربی استان اتفاق بیفتد و شهرستان پاوه بیشترین بارش را خواهد داشت.
وی میانگین بارش استان کرمانشاه از ابتدای سال زراعی جاری را 60 میلی متر اعلام کرد و گفت: این حالی است بارش های سال گذشته در این مدت 2 میلی متر و متوسط بلند مدت استان نیز 14 میلی متر بوده است.
معاون اداره کل هواشناسی همچنین بیشترین بارش را با 95 میلی متر مربوط به شهرستان پاوه و کمترین بارش را با 20 میلی متر مربوط به شهرستان قصرشیرین اعلام کرد.
زورآوند با بیان اینکه میانگین بارش های استان در سال زراعی گذشته به 533 میلی متر رسیده است، اظهار داشت: این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال زراعی قبل از آن که 441 میلی متر بود، 21 درصد و نسبت به دوره بلندمدت نیز 16 درصد رشد نشان می دهد.
وی گفت: بیشترین بارش سال زراعی گذشته در پاوه با 910 میلی متر اتفاق افتاد که نسبت به مدت مشابه سال زراعی قبل از آن و بلندمدت به ترتیب 27 و 23 درصد رشد داشته است.

**با تجهیزات کامل کوهنوردی کنید
رضا شهلایی هیمالیا نورد مطرح کرمانشاهی در گفت و گو با ایرنا، به کسانی که قصد کوهنوردی در این روزها را دارند توصیه کرد که با تجهیزات کامل راهی ارتفاعات شوند.
وی گفت: کوهنوردان در این روز باید به ارتفاعاتی بروند که با آنها آشنایی دارند و در صورت آشنا نبودن با ارتفاعات از یک راهنما استفاده کنند.
این مربی کوهنوردی افزود: تردد در مسیرهایی که احتمال جاری شدن سیلاب در آنها وجود دارد بسیار خطرناک است و می تواند منجر به خطر انداختن جان کوهنوردان شود.
شهلایی با بیان اینکه به همراه داشتن لباس های گرم برای کوهنوردی در این فصل ضروری است، گفت: کوهنوردان باید پیش از عزیمت به ارتفاعات نزدیکان خود را از مسیر صعود و برنامه خود با خبر کنند.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.