علی محمد زورآوند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین بارش این سامانه از پاوه به مقدار حدود 100 میلی متر گزارش شد تا مجموع بارش های این شهرستان در سال زراعی جاری به 561 میلی متر برسد.
وی افزود: پس از شهرستان پاوه، دالاهو با 72 میلی متر و سرپل ذهاب با 69 میلی متر بیشترین بارش را از این سامانه به خود اختصاص دادند.
زورآوند خاطرنشان کرد: گیلانغرب، گهواره، جوانرود و گواور دیگر مناطقی در استان بودند که از صبح دیروز تا ظهر امروز بارندگی در آن ها به بیش از 50 میلی متر رسید.
معاون هواشناسی کرمانشاه افزود: کمترین بارش این سامانه نیز در هرسین با 9 میلی متر، کرمانشاه با 11 و کنگاور با 12 میلی متر اتفاق افتاد.
وی افزود: با احتساب بارش های صورت گرفته، میانگین بارش باران از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون (اول مهر تا 27 آذر) به 290 میلی متر رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 70 میلی متر بارندگی داشتیم 315 درصد و نسبت به دوره بلندمدت نیز 119 درصد رشد داشته است.
زوراوند همچنین در خصوص وضعیت جوی استان طی امشب و فردا گفت: در ساعات باقیمانده از امروز شاهد هوای ابری در اغلب مناطق استان همراه با بارش های پراکنده باران در داخل شهرها و همچنین بارش موقت برف در گردنه ها خواهیم بود.
معاون هواشناسی کرمانشاه ادامه داد: انتظار می رود با خروج این سامانه بارشی از جو استان برای فردا (چهارشنبه) در برخی نقاط بخصوص نواحی سردسیر و حواشی رودخانه ها شاهد مه گرفتگی باشیم.
وی همچنین با اشاره به کاهش دمای هوای شبانه گفت: برای امشب دمای اسلام آبادغرب، پاوه، جوانرود، روانسر، سنقروکلیایی، گواور، هرسیت و دالاهو به زیر صفر درجه رسیده و انتظار می رود برای چهارشنبه شب شاهد کاهش 2 درجه ای دما نسبت به امشب باشیم.
زوراوند گفت: دمای امشب شهر کرمانشاه در سردترین حالت به 2 درجه بالای صفر می رسد و فردا نیز دمای مرکز استان در گرمترین حالت به 14 درجه بالای صفر و دمای شبانه نیز به صفر درجه می رسد.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.