محسن حیدری روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سامانه یکی از موثرترین سامانه های بارشی چند سال اخیر سیستان و بلوچستان بود که بیشینه بارندگی ثبت شده در آن حتی از بارش های بهمن سال 1395 که 18نقطه استان بارش های بیش از 100 میلی متر را تجربه کرد هم بیشتر شد.
وی ادامه داد: در چند روز اخیر در شهر نگور از توابع شهرستان چابهار 170 میلی متر باران ثبت شده که در 6 سال اخیر بی سابقه بود و دومین بارش سنگین این شهر در 20 سال اخیر به شمار می رود.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: اگرچه بارندگی های اخیر استان سبب خوشحالی مردم شد، اما نمی تواند جبران کننده کم بارشی انباشته و خشکسالی های پی در پی این منطقه باشد.
وی ادامه داد: با وجود بارش های اخیر،هنوز میانگین بارش سیستان و بلوچستان نسبت به شرایط نرمال با کاهش 67 درصدی همراه است و همچنان کم بارش ترین نقطه ایران است.
حیدری افزود: به طور طبیعی از ابتدای سال زراعی تا این موقع از سال 56 میلی متر باران در سیستان و بلوچستان می بارد اما امسال تا این لحظه میانگین بارش استان تنها 18.7 میلی متر بوده است.
وی از ورود سامانه بارشی جدید به سیستان و بلوچستان در هفته آینده خبر داد و ابراز امیدواری کرد: سامانه بارشی جدید در هفته آینده وارد استان می شود که در صورت تثبیت الگوها، بارش های قابل توجهی بخش هایی از استان را فرا می گیرد.
9908**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.