به گزارش ایرنا محسن حیدری روز شنبه در دیدار با معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در چهار سال اخیر حدود 6 نیروی رسمی اداره کل هواشناسی این استان بازنشسته و تعدادی از نیروهای قراردادی نیز در سایر ادارات دولتی جذب شدند.
وی با تاکید بر اینکه وظایف 84 پست بلاتصدی هواشناسی سیستان و بلوچستان به وسیله سایر همکاران انجام می شود، افزود: اکثر کارشناسان و روسای ادارات ستادی این استان به صورت هم زمان چند مسئولیت را عهده دار هستند تا امور سازمانی با کمترین تاخیر ممکن انجام شود.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: همچنان تمام مساحت استان تحت تاثیر درجات مختلفی از خشکسالی است که شدت این خشکسالی نسبت به گذشته بیشتر شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار با اشاره به مشکل نیروی انسانی در اداره کل هواشناسی استان قول مساعد داد تا موضوع را پیگیری و برای حل آن کمک کند.
علیرضا نورا با مهم خواندن نقش هواشناسی در فرآیند توسعه پایدار گفت: بهره گیری از دانش هواشناسی و داده های پایه آماری در فرآیند توسعه پایدار از دهه های اخیر مورد توجه کشورهای مختلف بوده و هم اینک که این دانش به پیشرفت های قابل توجه رسیده نقش اثرگذارتری در این بخش ایفا می کند.
وی ادامه داد: هم اینک نقش هواشناسی در فعالیت های هوانوردی، دریایی، محیط زیست، کشاورزی و حمل نقل پررنگ تر از سایر بخش هاست اما واقعیت این است که کارکردهای هواشناسی خیلی بیش از اینهاست.
9908**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.