به گزارش ایرنا؛ امام جمعه موقت خاش در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: رعایت عفاف و حجاب از دستورات مهم دینی برای دور شدن از گناهان، نجات از تیرهای شیاطین و عاملی ارزشمند برای تضمین سلامت و پایداری در جامعه اسلامی است.
حجت الاسلام محمدجواد رحمانی با مهم برشمردن مبحث عفو و گذشت در جامعه اسلامی بیان کرد: اجرای احکام و دستورات الهی در روی زمین به نفع جامعه بشری بوده و انسانها را از تاریکی به سمت نور و روشنایی و امید هدایت می کند.
وی اظهار داشت: زنان و مردان در مملکت اسلامی باید از قرآن کریم و سیرت نبوی جهت رسیدن به کامیابی در دنیا و آخرت بهره ببرند و حفظ وحدت و اخوت و برادری در کنار اجرای اوامر الهی عامل استحکام امت است لذا همگان باید آن را قدر بدانند.
امام جمعه موقت خاش با گرامیداشت مناسبتهای هفته، بر اهمیت و ضرورت استفاده از امکانات دنیا به نفع خود و مقابله با تهدیدهای دشمنان تاکید کرد و گفت: داشتن بصیرت و پیروی از منویات مقام معظم رهبری گره گشا در امور بوده و کشور را از گزند آسیب های دشمنان حفظ می کند.
وی ادامه داد: در طول چهار دهه عمر پربرکت انقلاب اسلامی شاهد ارتقای شاخص های خدمات در بخش های مختلف و در حوزه های محرومیت زدایی و امید بخشیدن به مردم در جامعه استان و کشور بوده ایم و شاخص های خدماتی و توسعه ای به خوبی و شایستگی نمایان است.
دکتر رضا کرد رئیس شبکه بهداشت و درمان خاش نیز در میان خطبه های نماز جمعه خاش گزارشی از اقدامات دولت در حوزه سلامت طی 4 دهه اخیر از عمر انقلاب اسلامی ارائه داد.

** ایرانشهر/ مسئولان خادمان مردم هستند و هیچگونه برتری نسبت به آنان ندارد
امام جمعه ایرانشهر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به رفع مشکل معیشتی مردم گفت: یکی از خواسته های مهم و همیشگی مردم از مسئولان این است که به صورت جدی و عملی به دنبال حل مشکلات اقتصادی و معیشتی آنها باشند که امری لازم و شایسته و مورد تاکید نظام اسلامی است.
حجت‌الاسلام سید شجاع الدین ابطحی افزود: توجه دولت به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم ضروری است چرا که امروز مشکلات اقتصادی باعث بروز معضلات فراوانی در جامعه ما شده است.
وی به توطئه کشف حجاب در سال 1314 توسط رضا خان اشاره کرد و افزود: این توطئه نیز نشأت گرفته از سفر وی به ترکیه بود.
امام جمعه ایرانشهر گفت: قیام مردم قم به خاطر اهانت به امام و شهادت تعدادی از مردم در سال 1356 اتفاق افتاد و خود نقطه عطفی برای شروع و پیروزی انقلاب‌اسلامی شد.

** نماز جمعه زابل
به گزارش ایرنا امام جمعه موقت زابل در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: 17 دی سال 1314 فرمانی از سوی رضا خان مبنی بر کشف حجاب صادر شد که در همان مرحله اول با واکنش مردم و علما همراه شد.
حجت الاسلام محمود وحیدی ادامه داد: با دستور کشف حجاب در زمان رضا خان مردم و علما سریعا واکنش نشان داده به گونه ای که دختران و زنان برای جلوگیری از برداشتن حجابشان در خیابان از خارج شدن از منزل خودداری می کردند.
امام جمعه موقت زابل بیان کرد: دشمن همواره به دنبال ضربه زدن به مسائل دینی و مفاهیم اسلامی است و در این زمینه هیچگاه از توطئه و دسیسه دست برنداشته است.
وی تصریح کرد: متاسفانه امروزه شاهد برخی افراد بد حجاب در سطح جامعه هستیم که این امر به دور از شان نظام و جامعه اسلامی است.
حجت الاسلام وحیدی با گرامیداشت یاد و خاطره سرداران شهید دفاع مقدس گفت: هفته آینده سالروز شهادت شهید قاسم میر حسینی، شهید علم الهدی و شهید ستاری است شهدایی که شیرین ترین دارایی خود که جانشان بود را برای حفظ نظام جمهوری اسلامی نثار کردند.
وی خاطر نشان کرد: در جامعه کنونی زنده نگه داشتن یاد شهدا از امور مهم و اساسی است که نباید از آن غافل شد برگزاری یادواره در محلات و انجام کارهای فرهنگی و شناخت روش و سیره شهدا از جمله کارهای تاثیر گذار در این زمینه است.
امام جمعه موقت زابل به 15 دی ماه به عنوان روز گزینش اشاره کرد و گفت: باید در گزینش و انتخاب افراد در پست ها تخصص و کار آمدی افراد مد نظر باشد و گزینش از روی نسبت و خویشاوندی کار بسیار ناپسندی است.
وی همچنین با اشاره به فرارسیدن 19 دی و قیام خونین مردم قم اظهار داشت: مردم بصیر ایران در آن زمان در مقابل اهانتی که در یکی از مجلات به امام خمینی (ره) شده بود به خیابان ها آمدند و تظاهرات کردند که این امر موجب شهادت تعداد زیادی از مردم شد.
وی افزود: مردم با این قیام نشان دادند که بین علما و مراجع با مردم فاصله ای وجود ندارد.

**نماز جمعه نیمروز
امام جمعه موقت نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان گفت: اقتدا به علمای اسلام در طول تاریخ نشان از احیای دین، قرآن و سرفرازی مسلمانان بوده است.
حجت الاسلام محمد تقی اربابی در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: در طول تاریخ شواهد و مستندات بسیاری است که هر گاه مسلمین به علمای خود اقتدا کرده اند سربلند و پیروز شده اند.
وی ادامه داد: تا زمانی که مسلمین و علما با یک دیگر متحد باشند هیچگاه دشمنان نمی توانند بر آنان غلبه کنند.
امام جمعه موقت نیمروز بیان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کردند که فاصله انداختن بین مرجعیت و مسلمین توطئه دشمن است چرا که دشمن طعم وحدت را در عراق چشیده امری که با فتوای آیت الله سیستانی بیش از 2 میلیون جوان از تمام کره زمین در عراق گرد آمدند و باعث نجات عراق شدند.
وی خاطر نشان کرد: 19دی 1356 قیام مردم قم علیه حکومت شاه حماسه ماندگار دیگری بود که در توهین به مرجعیت دینی و امام شکل گرفت و مقدمه ای برای پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری روحانیت شد.
امام جمعه موقت نیمروز به خروج آمریکا از سوریه اشاره کرد و گفت: خروج آمریکا از سوریه نشان داد سیاست غربی ها در قبال خاورمیانه با شکست مواجه شده و این خروج نشان از پیروزی محور مقاومت و در راس آن ایران است.
وی به 17 دی ماه سالروز اجرای توطئه رضا خانی اشاره کرد و افزود: پوشش زن همواره نشانه ای از عفت و پاکدامنی آن است پدیده ای که در دوران رضا خانی مورد حمله قرار گرفت اما با هوشیاری علمای اسلام و مردم این توطئه خنثی شد.
7310 ** 7314 **9914** 6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.