به گزارش ایرنا، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز یکشنبه با حضور در هنرستان عظیمیان قزوین با اشاره به اهمیت جایگاه جوانان و دانشجویان در همه نهاد های کشور از جمله ستاد نماز جمعه، گفت: عضویت افتخاذری دانش آموزان در ستاد نماز جمعه باعث پویایی و نشاط در این سنگر بزرگ انقلاب اسلامی است و به آشنایی جوانان با چگونگی به ثمر رسیدن این شجره طیبه کمک می کند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به تاریخچه انقلاب و لزوم حفظ این دستاورد بزرگ، روز دانشجو را گرامی داشت و گفت: کودتای ننگین 28 مرداد در سال 1332 اتفاق افتاد و آمریکایی‌ها پهلوی دوم را دوباره بر مردم مسلط کردند و حضور رییس جمهور آمریکا در ایران برای تثبیت و حضور وی در دانشگاه تهران با اعتراض شدید دانشجویان همراه شد و رژیم طاغوت سه تن از آنان را به شهادت رساندند.
وی افزود: در آن ایام شاه پهلوی دانشجویان آزادیخواه ما را فدای دژخیمی همچون نیکسون کرد و 16 آذر ماه در تاریخ کشور ما به نام دانشجویان ظلم ستیز و آزادیخواه ثبت شد و این بیداری دانشجویان در آن دوران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بود و گویای عِرق ملی، سیاسی و دینی دانشجویان بود و وحدت آنها با طلبه‌ها بود.
آیت الله عابدینی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به آسیب های فضای مجازی و لزوم مراقبت جوانان و نوجوانان از خود در برابر آنها، افزود: فضای مجازی یک فضای بسیار وسیع و گسترده‌ را شامل می‌شود و همان گونه که می‌توان به نحو درست و شایسته و مطلوب از آن بهره‌مند شد، می‌تواند آسیب‌ هایی را هم به همراه داشته باشد و در دنیای امروز نمی‌توانیم فضای مجازی را نفی کنیم و جا دارد که این فضا را بیشتر بشناسیم و آسیب‌های آن را درک کنیم و برای نشر دین و حمایت از مظلوم از آن بهره ببریم.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: با رشد معنوی می توان به آرمان های بزرگ اللهی دست پیدا کرد، به عنوان نمونه اگر نماز در جامعه به طور گسترده اقامه شود و این نماز جامعه ما را از انحرافات، بداخلاقی‌ها و راه‌های غلطی که مورد پسند خداوند نیست حفظ می‌کند.
آیت الله عابدینی خاطر نشان کرد: درباره نماز جمعه که بسیار مورد تأکید قرآن قرار دارد نیز باید بگوییم که هر انسانی می‌تواند منادی نماز جمعه باشد و صرفاً نباید به حضور خودمان اکتفا کنیم بلکه باید تلاش کنیم تا همه را به این فریضه دینی دعوت کنیم
6104*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.