به گزارش ایرنا در این همایش جمع کثیری از روحانیون و طلاب حوزه علمیه استان در شبستان امیرالمومنین(ع) مسجد النبی قزوین حضور داشتند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین در این همایش گفت: گاهی خداوند درهای رحمت را به روی بندگان می گشاید و آشنایی با اندیشه های امام و رهبری یکی از همین الطاف الهی است.
آیت الله عبدالکریم عابدینی افزود: این کار زوایای مختلفی دارد و حرکتی است که در مسیر قرآنی گام برمی دارد.
وی افزود: مبنای کلام امام و مقام معظم رهبری شان اصول قرآن و احکام دینی است و ریشه این حرکت و اندیشه راقی در مفاهیم قرآنی قرار دارد.
مدیر حوزه علمیه استان نیز در این همایش گفت: یکی از اهداف این همایش معرفی طلبه های پیشگام در موضوعات مختلف مربوط به آرای حضرت امام خمینی و رهبر معظم انقلاب است که امیدواریم با برگزاری این همایش به آن دست یابیم.
حجت الاسلام علی عباسی افزود: رسالت اصلی طلاب حوزه ها درک عمیق مسائل اجتماعی بر مبنای اندیشه‌های مترقی دینی است که باید بسترها و شرایط لازم آن در جامعه فراهم شود.
وی دیدگاه‌های بزرگان انقلاب در موضوعات مختلف به ویژه مبانی دینی را کاربردی دانست و افزود: در صورت سرلوحه قرار دادن این دیدگاه ها به قطع موفقیت های بیشتری در امور به دست خواهد آمد.
دبیر کل خانه اندیشه ولایت نیز در این همایش، گفت: با فعال کردن 50 مجموعه در داخل و خارج کشور به دنبال شناسایی، تبلیغ و تبیین گفتمان سازی اندیشه های امام راحل و مقام معظم رهبری با رویکرد حرکت انقلابی هستیم.
امین جلال منش افزود: در سال های اخیر تلاش کرده ایم با شعار «با امام جامعه تا جامعه امام» بتوانیم اندیشه های راقی امام راحل و مقام معظم رهبری را جمع آوری و تبیین کنیم.
در پایان این مراسم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین از کتاب 16 جلدی منشور حوزه و روحانیت از منظر مقام معظم رهبری رونمایی کردند.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.