دکتر مرضیه قاسمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امکان باروری در بانوان مبتلا به برخی بیماری ها صعب العلاج و سرطان ها پس از بهبود بیماری به دلیل افت کیفیت سلول های تولید مثل در پی مصرف برخی داروها به شدت کاهش می یابد اما توسعه علم و فناوری امکان ذخیره سازی سلول ها در محیط آزمایشگاهی برای استفاده پس از بهبودی فراهم آورده تا این افراد نیز بتوانند پس از اتمام دوره درمان در صورت تمایل اقدام به باروری کنند.
وی ادامه داد: این فن آوری امکان ذخیره سازی سلول تخمک را بدون هیچ تغییری در ساختار سلولی فراهم آورده است.
وی گفت: بر اساس آمارها 65 درصد مجموع مراجعه کنندگان به مرکز رادیوتراپی این بیمارستان به عنوان تنها مرکز درمان پیشرفته بیماران مبتلا به سرطان در سیستان و بلوچستان خانم ها هستند.
رئیس مرکز درمان ناباروری مولود بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) زاهدان بیان کرد: بانوانی که سلول جنسی آنان ذخیره سازی شده پس از بهبودی می توانند با لقاح آزمایشگاهی این سلول ها بارداری سالمی را تجربه کنند.
وی گفت: با توجه به محدود بودن سن باروری بانوان امکان دخیره سازی تخمک بسیار مورد توجه قرار گرفته اما علم جدید این امکان را فراهم کرده است تا سلول جنسی آقایان(اسپرم) نیز ذخیره سازی شود که این امکان در این مرکز ناباروری وجود دارد.
7316 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.