مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان گفت: 503 نفر در 6 ماهه نخست سال‌جاری در حوادث رانندگی این استان جان خود را از دست داده اند که تصادفات ناشی از قاچاق انسان و سوخت سبب شده تا سیستان و بلوچستان از این نظر در ردیف 6 استان بحرانی کشور قرار بگیرد.

به گزارش ایلنا، رضا عبدی اظهار داشت: بیشترین آمار بررسی شده در بخش تشریح پزشکی قانونی در سیستان و بلوچستان مربوط به فوتی‌های ناشی از حوادث ترافیکی است.

وی افزود: شمار فوتی‌های حوادث ترافیکی 6 ماهه نخست سال‌جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 29 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه دو پدیده قاچاق سوخت و انسان فقط مختص به این استان است، ادامه داد: در این مدت از مجموع 503 نفر فوت شده در حوادث رانندگی 40 نفر در حوادث وسایل نقلیه خارج از حریم راه‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: تصادفات ناشی از قاچاق سوخت و انسان در سیستان و بلوچستان سبب شده تا از نظر تعداد فوت شدگان در حوادث ترافیکی، این استان جزو 6 استان بحرانی کشور باشد.

عبدی تصریح کرد: این افزایش آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در حالی اتفاق می‌افتد که به راحتی با همکاری مردم قابل کنترل و پیشگیری است.

وی اظهار داشت: بیشتر افرادی که در این حوادث جان خود را از دست می دهند جزو گروه سنی (20 تا 40 سال) فعال جامعه هستند که فوت آنان پیامدهای اجتماعی زیادی برای جامعه و خانواده ها دارد.

مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان به آمار مصدومان حوادث ترافیکی اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال چهار هزار و 251 نفر در این حوادث مصدوم شدند که این آمار نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 21 درصد افزایش داشته است.

عبدی تصریح کرد: بیشترین آمار مراجعه کننده در بخش سرپایی پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان مربوط به مصدومان ناشی از نزاع است که در 6 ماهه نخست امسال پنج هزار و 99 مصدوم دراین زمینه به پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند.

وی همچنین به تعویق یک‌ساله آزمایش‌های DNA در آزمایشگاه پزشکی قانونی اشاره کرد و گفت: به دلیل نبود بخشی از تجهیزات و مواد مصرفی مورد نیاز در آزمایشگاه DNA انجام آزمایشات متقاضیان به تاخیر افتاده و میزان انجام این آزمایشات نسبت به سال قبل 44 درصد کاهش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تاخیر در انجام این آزمایش که برای صدور شناسنامه و یا احراز نسب افراد گرفته می‌شود سبب شده تا هزار نفر از مردم این استان دچار بلاتکلیفی شده و خدمات مورد نیاز خود را دریافت نکنند.

عبدی با اشاره به مبلغ هنگفت پرداختی بیمه برای جبران خسارت در سیستان و بلوچستان گفت: براساس ارزیابی انجام شده خسارات پرداخت شده توسط بیمه‌ها در طول سال معادل نیمی از بودجه عمرانی این استان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.