دکتر سید مهدی طباطبایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عدم توجه دانش آموزان و خانواده های آنان به درمان به موقع استرس و اضطراب دانش آموزان سبب شده تا بسیاری از آنان با وجود مطالعه زیاد و آمادگی بالای تحصیلی نتوانند در کنکور و امتحانات نهایی خود نتیجه مناسبی را کسب کنند.
وی افزود: این درحالی است که اگر فشارهای روانی استرس وارد شده بر دانش آموز در مسیر مطالعه برای کنکور کنترل نشود می تواند پیامدهای جبران ناپذیری را بر روی سلامت جسمی و بر نتیجه کنکور و آینده آنان داشته باشد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ادامه داد: بیش از 50 روانشناس بالینی در مراکز خدمات جامع سلامت این دانشگاه مهارتهای زندگی، فرزند پروری، خودمراقبتی، پیشگیری از خودکشی و مشاوره های عمومی و حمایتهای روانی و اجتماعی را در قالب بسته های ارائه خدمات سلامت روان به صورت رایگان به مردم ارائه می کنند.
طباطبایی افزود: در این راستا هزار و 700 بیمار دارای اختلال افسردگی و 602 نفر دارای اختلال اضطرابی در تمامی گروه های سنی از نوجوانان تا سالمندان در 6 ماهه نخست امسال در برنامه های غربالگری و توانمند سازی مراکز خدمات جامع سلامت دانشگاه زاهدان شناسایی شدند.
به گزارش ایرنا، برخی استرس های مرتبط با کنکور عادی و طبیعی است، اما زمانی که از استرس کنکور صحبت به میان می آید، اساسا منظور یک موضوع عادی و طبیعی نیست، بلکه وضعیتی غیرعادی است که باید آن را برطرف کرد.
استرس غیرطبیعی بی تردید در عملکرد افراد تاثیر منفی به جای می گذارد و استرس غیرعادی کنکور هم از این قائده مستثنی نیست، اما دانش آموزان باید با راهکارهای اصولی، آن را کنترل کنند تا بتوانند بهترین نتیجه را از این رویداد مهم و سرنوشت ساز به دست آورند.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.