علی خانقائی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هر سال خیل عظیم زائران و عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) از پاکستان از طریق پایانه مرزی میرجاوه وارد ایران می شوند و از مسیرهای تعیین شده به عراق سفر می کنند.
وی ادامه داد: با توجه به درصد بالای تردد مسافر از این پایانه مرزی در راستای تسهیل تردد و همچنین رفاه و آسایش مسافران و زائران اقدامات بسیار مناسبی در زمینه ساخت و ساز و بهسازی این پایانه مرزی در حال انجام است.
رئیس کمیته حمل و نقل ستاد اربعین حسینی (ع) سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت مرز میرجاوه در زمینه تبادلات تجاری بین المللی خاطر نشان کرد: 542 هزار و 923 تن کالا به وسیله 23 هزار و 225 دستگاه ناوگان باری از طریق این پایانه مرزی از ابتدای سالجاری تا کنون جا به جا شده است.
وی ادامه داد: از این میزان کالای جا به جا شده 320 هزار و 925 تن صادرات، 94 هزار و 230 تن واردات و 127 هزار و 768 تن ترانزیت بوده است.
خانقائی خاطر نشان کرد: تناژ کالای جابه جا شده از طریق مرز میرجاوه نسبت به مدت مشابه سال قبل 21 درصد افزایش را نشان می دهد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان تنها راه ارتباطی پاکستان به حوزه آسیای میانه، اروپا و نیز کشور عراق و کربلای معلی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی راه این استان از طریق مرز میرجاوه به روی زوار پاکستانی برای تشرف به عتبات عالیات باز شد.
براساس آخرین آمار اعلام شده تا کنون بیش از 2 هزار و 500 زائر پاکستانی از طریق پایانه مرزی میرجاوه وارد ایران شده اند که پیش بینی می شود امسال تا پایان محرم و صفر حدود 70 هزار زائر پاکستانی مشتاق شرکت در مراسم عزاداری حسینی وارد سیستان و بلوچستان شده و سپس به کربلا معلی مشرف شوند.
زوار پاکستان در بعد از ورود به این استان مدتی را در زائرسراهای میرجاوه و زاهدان سپری می کنند. فرهنگ غنی و عشق و علاقه مردم ایران زمین بویژه مردمان دیار نخل و آفتاب به سرور و سالار شهیدان باعث شده تا از این کاروان ها همچون برادر و میهمانی عزیز استقبال و پذیرایی کنند تا احساس غربت نکنند.
9908**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.