بزرگراه در دست ساخت باکو – آستارا (تا مرز جمهوری اسلامی ایران) دهه اول خرداد سال آینده به بهر‌ه برداری می رسد.

به گزارش ایلنا به گفته رئیس شرکت راه‌سازی آذرآوتو یول جمهوری آذربایجان  بزرگراه در دست ساخت « الت » 38 کیلو‌متر کوتاه‌تر از جاده قبلی این مسیر است و موجب زودتر رسیدن مسافران و محموله ها به مقصد ایران خواهد شد .

  طول جاده فعلی 'الت ' باکو – آستارا تا مرز جمهوری اسلامی ایران 243 کیلومتر بوده و پس از استفاده از بزرگراه جدید در دست ساخت ، این مسیر 38 کیلومتر کوتاه تر می شود و یه 204.6 کیلومتر می رسد.

کارهای ساخت و ساز در این بزرگراه جدید چهارباندی در خاک جمهوری آذربایجان در سال 2008 میلادی آغاز شده و در چند بخش مختلف از جمله در بخش‌های  ینی‌کند – سلیان ،سلیان – شور سولو ، شورسولو – جلیل آباد ، جلیل آباد – ماسالی و  ماسالی – آستارا  انجام گرفته است .

قرار است ساخت بزرگراه 'الت ' باکو – آستارا تا مرز جمهوری اسلامی ایران   در سال 2018 میلادی به‌طور کامل به پایان برسد .

در حال حاضر کارهای ساخت و ساز در بخش 'سلیان – شورسولو ' و ' شورسولو – جلیل آباد ' با سرعت ادامه دارد و ساخت بخش های 'جلیل آباد – ماسالی ' و 'ماسالی – آستارا ' این بزرگراه جدید بطور کامل به پایان رسیده است .

بزرگراه جدید 'الت ' ( حومه باکو ) – آستار تا مرز جمهوری اسلامی ایران بر اساس وام اختصاص یافته از سوی بانک جهانی ، بانک توسعه آسیا و بانک توسعه و مرمت اروپا ساخته می شود .

جاده فعلی از شهرستان سلیان واقع در 110 کیلومتری جنوب باکو تا مرز جمهوری اسلامی ایران ساخته شده در دوره شوروی سابق که در مسیر حمل و نقل بین المللی از ایران از طریق آستارا به جمهوری آذربایجان ، روسیه و گرجستان قرار می گیرد ، یک جاده قدیمی ، فرسوده و کم عرض و ناهموار بوده و مشکلات عدیده ای برای رانندگان کامیونهای فعال در حمل و نقل بین المللی در این مسیر ایجاد می کند.

با بهره‌برداری از این بزرگراه علاوه بر تامین حرکت راحت خودرو‌ها ، گردشگری و کشاورزی و حمل و نقل در این مسیر توسعه خواهد یافت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.