به گزارش ایرنا، علی اصغر زبردست روز شنبه در گردهمایی شهرداران استان سمنان در سالن مدیریت بحران با اشاره به تردد سالانه 15 میلیون مسافر از محورهای این استان، افزود : محور توسعه استان در گام اول گردشگری محسوب می شود بنابراین باید به ورودی شهرها نگاه ویژه ای داشت.
وی با تاکید بر ضرورت تدبیر مسوولان و شهرداری ها در خصوص زیبا سازی ورودی شهرها اظهارداشت: در مسایل اجرایی و زمانی که بخواهیم دگرگونی در شهرهای ایجاد شود،مسوولان مربوط باید بسترهای مناسب برای جذب گردشگر بیشتر به منظور توسعه رونق اقتصادی را فراهم سازند.
وی بیان کرد : برای جذب گردشگر، طراحی دقیق مکان هایی مانند ترمینال، راه آهن و فرودگاه های مناسب امری ضروری است.
زبردست ادامه داد : زیباسازی و فضاسازی شهرها در فاصله 20 کیلومتری از ورودی ها باید صورت گیرد و با این رویکرد تاثیر آن در رونق صنعت گردشگری دیده خواهد شد.
مشاور ارشد استاندار سمنان در امور زیربنایی و توسعه با بیان این که درختکاری و جلوگیری از ساخت و سازهای قارچی در حاشیه جاده ها در فضاسازی ورودی شهرها موثر است، تاکید کرد : این امر نیازمند به فرهنگ سازی است که با حضور مردم در صحنه محقق خواهد شد.
زبردست وضعیت راه آهن و ترمینال استان را نامطلوب خواند و ادامه داد : تا زمانی که این مکان ها به صورت وضع موجود باشد، مسافران رغبتی برای اقامت در شهرهای استان نخواهند داشت.
وی با بیان این که مسافران هنگام اقامت در استان باید احساس آرامش داشته باشند، ادامه داد: شهرهای استان را باید به صورت پویا به مسافران نشان داد.
وی وجود 733 اثر ملی ثبت شده در استان را ظرفیبتی قوی برای جذب گردشگر دانست و خاطرنشان کرد : باتوجه به آثار تاریخی فراوان استان باید زیرساخت های لازم برای اقامت های بوم گردی در مناطق مختلف استان برای تبدیل سمنان به مقصد گردشگری را فراهم کرد.
مشاور ارشد استاندار در امور زیربنایی و توسعه با اشاره به ظرفیت گردشگری استان در بخش کویری، ادامه داد: ایجاد تورهای کویری می تواند در اشتغالزایی استان به خصوص جوامع محلی و روستایی موثر باشد.
بر اساس آمار موجود سالانه 15 هزار تن گردشگر خارجی از استان سمنان دیدن می کنند که این رقم به تاکید کارشناسان با فراهم کردن زیرساخت های صنعت گردشگری باید افزایش یابد.
660 کیلومتر از بزرگراه بیش از 850 کیلومتری تهران- مشهد در استان سمنان واقع شده است.
سالانه دستکم 15 میلیون تن از محورهای استان سمنان عبور می کنند.
/6026
خبرنگار: سارا خدادادی** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.