مراسم نکوداشت یک عمر فعالیت انقلابی ، سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد حجتی کرمانی برگزار می‌شود.

به گزارش جماران؛ مراسم نکوداشت یک عمر فعالیت انقلابی ، سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد حجتی کرمانی برگزار می‌شود.

در این مراسم که روز چهارشنبه 19 بهمن ماه از ساعت ۹ الی ۱۲ در مؤسسه اطلاعات برگزار می‌شود، شخصیت‌های چندی از جمله حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری، غلامعلی حداد عادل،  مهندس محمدرضا باهنر ، سید عباس صالحی  و سید اصغر قریشی( هم بند دوران زندان ایشان) سخن خواهند گفت.

در حاشیه این مراسم از دو کتاب جدید حجتی کرمانی به نام‌های «آموزه‌های راشد؛ عطر زندان» و «سه رساله از تقریرات درس خارج امام خمینی» رونمایی خواهد شد.

مراسم نکوداشت حجتی کرمانی نخستین برنامه از سلسله برنامه های " پیشواز یکصدمین سال انتشار روزنامه اطلاعات" است. 

همچنین نمایشگاه اسناد و تصاویر حجت الاسلام والمسلمین حجتی کرمانی همزمان با مراسم نکوداشت، در گالری موسسه اطلاعات گشایش می یابد و تا تاریخ ۲۱ بهمن دایر خواهد بود. 

گفتنی است حجت‌السلام و المسلمین محمدجواد حجتی کرمانی زاده 1311 کرمان از روحانیون باسابقه سیاسی است که سوابق طولانی مبارزاتی با حکومت پهلوی دارد. وی نخستین امام جمعه کرمان پس از انقلاب اسلامی، عضو مجلس خبرگان قانون اساسی، عضو مجلس خبرگان رهبری و نماینده مجلس شورای اسلامی بوده است.

از حجت‌الاسلام و المسلمین حجتی کرمانی بیش از 20 اثر در قالب کتاب و شمار زیادی مقاله منتشر شده است.

حجتی کرمانی از آغاز انقلاب تا کنون با روزنامه اطلاعات همکاری دارد و مقالات بسیاری در حوزه های دینی ء فقهی ، سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی به رشته تحریر درآورده است. ستون " کوتاه و گویا" در روزنامه اطلاعات خاصل تقریرات سیاسی - اجتماعی ایشان در بیش از  دو دهه اخیر است.

 

photo_2023-02-05_20-53-04

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.