علی ربیعی نوشت: تا کنون به یاد ندارم در جلسه‌ای سیاسی و مدیریتی به اندازه جلسه امروز در موسسه اطلاعات که برای تکریم مرحوم دعایی و معارفه آقای دکترصالحی برگزار شد، از انسان بماهو انسان اینقدر تجلیل شود.

به گزارش جماران؛ علی ربیعی در یادداشتی نوشت: در جلسه تکریم و معارفه روزنامه اطلاعات نشسته‌ام. در میانه جلسه " سیمایی صراف" (دبیر سابق هیات دولت)  در گروه واتس اپی چنین پیامی فرستاد:

"تا کنون به یاد ندارم در جلسه‌ای سیاسی و مدیریتی به اندازه جلسه امروز در موسسه اطلاعات که برای  تکریم مرحوم دعایی و معارفه آقای دکترصالحی برگزار شد، از انسان بماهو انسان اینقدر تجلیل شود. از آقای مهدوی راد که از حدیث الخلق عیالی شروع کرد تا پایان، سراسر مدح انسان بماهو انسان، تجلیل از صلح، پاسداشت اخلاق و فضیلت و مروت و جوانمردی - فارغ از دین و مذهب و گرایش سیاسی- بود. هیچ نفرت پراکنی و خشونت کلامی در آن نبود. امیدوارم این سیره استمرار یابد."

 

مراسم بزرگداشت سید محمود دعایی (ره) و معارفه سید عباس صالحی

 

در پاسخ به این متن، دوست دیگرم آقای "حاج میرزایی" چنین نگاشت:

"سلام اینچنین بود

چقدر دلنشین است و دست یافتنی

از بدیهیات فراموش شده"

و لحظه‌ای بعد، "محمدجواد ظریف" نیز نوشت:

"چون انسان بودن بزرگترین خصلت است و چه کمیاب.

 به فرموده مولانا

دی شیخ با چراغ همی گشت دور شهر

کز دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست

گفتم که یافت می نشود جسته‌ایم ما 

گفت آنکه یافت می نشود آنم آرزوست"

و من هم می‌نویسم:

"به‌رغم اینکه اکثریت جامعه در سختی و رنج معیشت و  مواجه با  فشارهای تحریم و غیر تحریمی به‌سر می‌برند اما بیشتر تشنه اخلاق، مدارا، با هم بودن، آرام سخن گفتن، توهین نکردن و نشنیدن و شانه به شانه هم دادن هستند و نیازمند انسانیت چنین انسانهایی. آدمهایی که با غمخواری گره‌هایی هرچند کوچک از زندگی دیگران باز کنند. ما امروز بیش از هر دوره دیگری نیازمند گسترش خیر جمعی و غمخوارگی ملی هستیم. "

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.