در بدو ورود به یزد، رئیسی رئیس جمهور اظهار داشت: پیش از سفر ما به یزد هیئت‌های مختلفی به این استان اعزام شده و نظرات مختلف درباره مشکلات یزد و راهکارهای رفع آنها را جمع‌آوری کرده‌اند و امیدواریم با این اطلاعات بتوانیم آنچه را دغدغه مردم این استان است، پیگیری و برای رفع آنها به تصمیم برسیم.

به گزارش جماران؛ رئیس جمهور اظهار داشت: پیش از سفر ما به یزد هیئت‌های مختلفی به این استان اعزام شده و نظرات مختلف درباره مشکلات یزد و راهکارهای رفع آنها را جمع‌آوری کرده‌اند و امیدواریم با این اطلاعات بتوانیم آنچه را دغدغه مردم این استان است، پیگیری و برای رفع آنها به تصمیم برسیم.

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در بدو ورود به استان یزد و در گفتگو با خبرنگاران ضمن تبریک ایام ولادت حضرت زهرا(س) و ادای احترام به همه شهدای این استان، گفت: در دور اول سفرهای استانی به دلیل شرایط کرونایی امکان دیدار با مردم عزیز استان یزد میسر نشد اما در این سفر ۲ روزه علاوه بر برنامه‌های کاری و نشست‌های اداری، دیدارهایی با مردم عزیز و شهیدپرور یزد برنامه‌ریزی شده تا بتوانیم بخشی از دین‌مان را به آنها ادا کنیم.

رئیس جمهور در ادامه پیگیری مصوبات دور اول سفرهای استانی و همچنین بررسی مسایل و مشکلات مردم یزد را از جمله اهداف این سفر برشمرد و افزود: امیدواریم در این سفر بتوانیم با حضور در شهرستان‌ها و روستاهای غیربرخوردار از نزدیک در جریان مسایل این مناطق قرار بگیریم و درباره راهکارهای رفع آنها تصمیم‌گیری کنیم.

رئیسی اظهار داشت: پیش از این سفر هیئت‌های مختلفی به این استان اعزام شده و در دیدار با اقشار مختلف مردم و مسئولان نظرات آنها را درباره مشکلات و راهکارهای رفع آنها جمع‌آوری کرده‌اند. امیدواریم با اطلاعاتی که از نظرات و خواسته‌های مردم عزیز یزد کسب کرده‌ایم بتوانیم آنچه را دغدغه مردم این استان است، پیگیری و برای رفع آنها به تصمیم برسیم.

رئیس جمهور در پایان تصریح کرد: مردم عزیز یزد همواره با قناعت و قنوت و همچنین رشادت و حضور در صحنه زندگی کرده‌اند و ان‌شاء الله در ادامه نیز شاهد این جلوه‌های زیبا از مردم عزیز یزد باشیم.

 

رئیسی در مراسم افتتاح عملیات اجرایی طرح انتقال آب خلیج فارس به یزد و کرمان:

دشمن می‌خواست با تهدید و تحریم پیشرفت کشور را متوقف کند، اما ملت ایران در نبرد اراده‌ها تسلیم نشد/ اجرای طرح عظیم انتقال آب در شرایط تحریمی از جلوه‌های روشن اراده مسئولان برای آبادانی کشور است/ الگوی مصرف در آب، برق و گاز در کشور باید اصلاح شود

رئیس جمهور افتتاح ۱۶ طرح صنعت آب و برق در استان یزد و آغاز اجرای طرح عظیم انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی در شرایط تحریمی را از جلوه‌های روشن عزم و اراده مسئولان برای آبادانی کشور و رفاه اجتماعی مردم توصیف کرد.

 سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب خلیج فارس به استان‌های یزد و کرمان و همچنین افتتاح ۱۶ طرح صنعت آب و برق استان یزد با نام مبارک حضرت زهرا(س)، گفت: این مراسم از آن جهت مراسمی باشکوه است که در پرتو نام مقدس و مبارک حضرت فاطمه زهرا (س) طرح‌هایی برای خدمت به مردم و رفع نیازهای ضروری زندگی آنها به انجام رسیده است.

رئیس جمهور بهره‌برداری از ۱۶ طرح صنعت آب و برق در استان یزد و همچنین آغاز عملیات اجرایی طرح انتقال آب خلیج فارس به استان‌های فلات مرکزی را بسیار ارزشمند دانست و تصریح کرد: از دیگر جلوه‌های با شکوه و ارزشمند این طرح‌ها فعالیت جهادی و شبانه‌روزی کارگران، مهندسان، مدیران و مسئولان در این سرمای طاقت‌فرسا برای رفع نیاز مردم و گره‌گشایی از زندگی آنها است.

رئیسی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش دست‌اندرکاران این طرح‌ها، تصریح کرد: با تلاش‌های پیگیرانه دست‌اندرکاران این پروژه‌ها بویژه وزیر نیرو، کار ۱۸ ماهه در مدت زمان ۴ ماه اجرایی شده است که حقیقتاً جای قدردانی دارد. آقای محرابیان در قامت یک مدیر جهادی مجموعه این طرح‌ها را به خوبی مدیریت کرده، مشکلات مالی آنها را با دعوت از بخش‌های مختلف برای سرمایه‌گذاری مرتفع کرده و با تلاش شبانه‌روزی زمان اجرایی شدن این طرح‌ها را کوتاه‌تر کرده که باعث افتخار دولت است.

رئیس جمهور وجود مدیران باانگیزه و با اراده برای استفاده از ظرفیت‌های کم‌نظیر و امکانات بسیار خوب کشور در مسیر پیشرفت را بسیار با اهمیت عنوان کرد و گفت:‌ دشمن تلاش داشت با تهدید، تحریم و در تنگنا و فشار حداکثری قرار دادن، ما را در این مسیر متوقف کند، اما موفق نشده و خود نیز بر آن اعتراف و اذعان دارد، چرا؟ چون اراده‌های پولادینی وجود دارد که حاضر نیست در نبرد اراده‌ها تسلیم و در مسیر پیشرفت کشور متوقف شود.

رئیسی افتتاح ۱۶ طرح صنعت آب و برق در استان یزد و طرح عظیم انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی در شرایط تحریمی را از جلوه‌های روشن عزم و اراده مسئولان برای آبادانی کشور و رفاه اجتماعی مردم توصیف و تصریح کرد: استاندار محترم اشاره کردند که مردم عزیز یزد از اجرای این پروژه‌ها بسیار خرسند شده‌اند. ما نیز به خرسندی مردم عزیز این استان خرسندیم و خوشحالیم که دغدغه مردم استان‌های فلات مرکزی از جمله مردم عزیز استان یزد در حال رفع شدن است.

رئیس جمهور دسترسی به خلیج فارس و استفاده از منابع و ذخایر آن را از نعمات و مواهب الهی دانست و با تأکید بر ضرورت اصلاح الگوی مصرف، گفت: باید از این مواهب الهی از جمله آب و گاز درست استفاده کنیم و اساسا به جا آوردن شکر این نعمات در گرو استفاده صحیح از آنهاست.

رئیسی اظهار داشت: میزان مصرف انرژی در کشور ما بویژه مصرف گاز با دیگر کشورها قابل مقایسه نیست و نوع استفاده از این منابع و ظرفیت‌ها باید اصلاح شود.

رئیس جمهور یکی از ویژگی‌های برجسته و ارزشمند مردم استان یزد را روحیه قناعت و جلوگیری از اسراف عنوان کرد و گفت: دلیل اینکه این استان تبدیل به یکی از استان‌های سرآمد در صنعت و معدن و کشاورزی شده، همین روحیه با ارزش قناعت است.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما در دولت مصمم هستیم طرح‌های بزرگ را به سرانجام برسانیم، تصریح کرد: اتکال به خدای متعال و اعتماد به داشته‌ها از جمله نیروی انسانی کارآمد و ظرفیت‌های بزرگ کشور با مدیریت مدبرانه، رمز موفقیت و پیشرفت ماست که یکی از جلوه‌های آن افتتاح و آغاز عملیات اجرایی این طرح‌های بزرگ است که ان‌شاء الله با نام مبارک حضرت زهرا(س) منشأ خیر و برکت برای مردم عزیز استان یزد باشد.

 

رئیسی در اجتماع باشکوه مردم یزد در میدان امیرچقماق: پیام حضور باشکوه مردم در استقبال از دولت مردمی حمایت از ارزش‌های انقلاب و اعلام حضور به رهبری است/ بهره‌گیری از مشارکت مردم، هنر و رمز موفقیت در دولت سیزدهم است/ اجرای طرح عظیم آبرسانی به یزد، تامین مسکن و فعال‌سازی ظرفیت‌های اشتغال‌آفرینی از برنامه‌های مهم دولت برای یزد است

رئیس جمهور با تشکر از استقبال با شکوه مردم استان یزد از دولت مردمی، تصریح کرد: بهره‌گیری از مشارکت مردم، هنر و رمز موفقیت در دولت سیزدهم است و علیرغم تلاش‌های دشمنان برای ایجاد یأس و ناامیدی، به لطف خدا آینده ما درخشان خواهد بود.

سید ابراهیم رئیسی، ظهر امروز پنجشنبه در جریان دومین سفر دولت مردمی به استان دارالعباده یزد، در دیدار با مردم این استان در میدان امیرچقماق، با تبریک فرارسیدن روز ولادت حضرت زهرا(س) گفت: کوثر وجود حضرت زهرا(س) منشا همه خیرات و برکات در عالم هستی است و خدا را شاکریم که در شهر و دیار ما، در هر کوی و برزن، نام فاطمه اطهر(س)، بلند است.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه امروز باید مساله مهم و محوری خانواده را مورد توجه قرار داد، تصریح کرد: زنان ما در جامعه دارای شئونات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هستند و در کنار مردان، خدمتگزاری به جامعه را دنبال می‌کنند.

رئیسی تأکید کرد: زنان و دختران ما، چه در دوران دفاع مقدس و حمایت از رزمندگان حاضر در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و چه امروز در عرصه نقش آفرینی در حوزه‌های علمی، آموزشی و اجتماعی، مایه افتخار ما هستند و توانستند با حفظ ارزش‌های الهی بر سکوهای موفقیت جای بگیرند و نام‌آور شوند.

رئیس جمهور با تشکر از استقبال با شکوه مردم استان یزد از دولت مردمی، تصریح کرد: مردم استان یزد، بنده را با حضور پرشور و بامعنایشان شرمنده کردند و این استقبال، پیام حضور و حمایت از ارزش‌های انقلاب و پاسداشت خون شهیدان و همچنین اعلام حضور به امام المسلمین، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است که مردم ایران همیشه در میدان آماده‌اند.

رئیسی افزود: برای من افتخار بزرگی است که در جمع مردم ولایی، شهیدپرور، با بصیرت، پرتلاش، اهل قنوت و نجوای با خدا، اهل قناعت و همچنین مردمی که مواهب الهی برای آنها در طول تاریخ جاری بوده است، حضور دارم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در بدو ورود به استان یزد، در آستانه ولادت با سعادت حضرت زهرا(س)، ۱۶ طرح مهم آب و برق در استان افتتاح شد، گفت: پس از سالها انتظار، خواسته اصلی مردم یزد برای آبرسانی به دست فعالان عرصه سازندگی رقم خورد و امروز به شکل رسمی عملیات اجرایی طرح آبرسانی از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران و استان یزد آغاز شد.

رئیسی تأکید کرد: طرح انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران قرار بود به دلیل طولانی بودن مسیر، سه ساله به پایان برسد که دست‌اندرکاران اجرای طرح قول دادند در صورت تامین به موقع اعتبارات این طرح سریع‌تر به بهره‌برداری برسد و دولت نیز تمام تلاش خود را برای تامین کامل اعتبارات طرح به کار خواهد گرفت تا این طرح هر زودتر تکمیل شده و دغدغه مردم استان یزد برای آبرسانی، به پایان برسد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش، مساله مسکن را دومین نیاز جدی مردم استان یزد عنوان کرد و افزود: باید هر سال یک میلیون مسکن ایجاد می‌شد تا امروز در کشور با مشکل مسکن روبه رو نشویم، اما این کار صورت نگرفت، اما امروز بر اساس حکم قانون و با اراده دولت، سالی یک میلیون مسکن در کشور ساخته خواهد شد تا مشکل مسکن برطرف شود.

رئیسی با تأکید بر اینکه استان یزد، استان پهناوری است و زمین برای ساخت مسکن کم نداریم، تصریح کرد یکی از برنامه‌های مهم دولت برای مردم استان یزد، ساخت مسکن است و اطمینان دارم با پیگیری استاندار و مسئولان محلی و کشوری، مساله مسکن به عنوان نیاز قطعی و دغدغه مردم استان به ویژه برای جوانان که آماده تشکیل زندگی هستند، با خدمتگزاری دولت و تلاش مردم، حتماً مرتفع خواهد شد.

رئیس جمهور، بیکاری را سومین دغدغه مردم استان یزد عنوان کرد و افزود: به دلیل روحیه تلاش و فعالیت در مردم استان یزد، امروز شاهد آن هستیم که این استان، یک استان صنعتی بسیار فعال در کشور است و زمینه‌های اشتغال مردم در آن از سوی کارآفرینان فراهم شده است.

رئیسی، بخش معدن را یکی از ظرفیت‌های مهم شکوفایی اقتصادی استان یزد دانست و گفت: با همت مردم و خدمتگزاری دولت، تلاش می‌کنیم با شکوفایی بخش‌های صنعت، معدن و گردشگری در استان یزد، آمار بیکاری در این استان را به حداقل برسانیم تا دختران و پسران یزدی با وجود ظرفیت‌های مهم اشتغالزایی در استان، دغدغه اشتغال نداشته باشند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش در جمع مردم استان یزد با بیان اینکه علیرغم همه فشارهای اقتصادی و تحریم‌های سنگین، دشمنان شکست خورده‌اند و رشد و شکوفایی اقتصادی در کشور جریان دارد، خاطرنشان کرد: جنگ امروز، جنگ اراده‌هاست و علیرغم ۴۳ سال دشمنی مستکبران و طواغیت، با اراده، ایستادگی و مقاومت ملت ایران، قطار رشد و پیشرفت کشور در حال حرکت است.

رئیسی افزود: کسانی که نمی‌خواهند قطار پیشرفت کشور حرکت کند، این آرزو را به گور خواهند برد و بدانند که توان و حرکت قطار پیشرفت کشور، روز به روز بیشتر خواهد شد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه برخی افراد به من خرده می‌گیرند که علیرغم تلاش‌های دشمن برای جلوگیری از فروش نفت و اعمال تحریم‌های سنگین، چطور از حرکت قطار پیشرفت کشور حرف می‌زنید، خطاب به آن دسته از افراد گفت: دشمن خواست و نتوانست و ما با توکل به خدا و اراده مردم، خواستیم و توانستیم کارخانه‌های تولیدی را در استان یزد و سراسر کشور راه بیندازیم و با راه‌اندازی پارک‌های علم و فناوری و با تلاش‌های شرکت‌های دانش بنیان، پیشرفت کشور را تسریع کنیم.

رئیسی همچنین به بیانات اخیر رهبر انقلاب مبنی برای اینکه اغتشاشات در کشور برای متوقف کردن مسیر پیشرفت و رسیدن به ایران قوی بود، اشاره کرد و گفت: همین مردم با مقاومت در برابر دشمنان و حضورشان در میادین و عرصه‌های مختلف، تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر و دشمنان را که تلاش داشتند نظم اجتماعی کشور را مختل کنند، مستاصل کردند.

رئیس جمهور تأکید کرد: بهره‌گیری از مشارکت مردم، هنر و رمز موفقیت در دولت سیزدهم است و علیرغم تلاش‌های دشمنان برای ایجاد یأس و ناامیدی، به لطف خدا آینده ما درخشان خواهد بود.

رئیسی در بخش پایانی سخنانش در جمع در مردم استان یزد، خدمتگزاری به مردم و توجه به مسائل معیشتی و اقتصادی را از اولویت‌های مهم دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: مردم با بصیرت ایران، با صبر و ایستادگی، دشمنان را مأیوس کردند و دولت نیز تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا با حفظ دو اصل مهم استقلال و عزت کشور، برای تأمین نیازهای سفره مردم، محتاج دیگران نباشیم.

رئیس جمهور تأکید کرد: دولت برای تأمین نیازهای معیشتی و اقتصادی مردم، خود را خدمتگزار و نوکر مردم می‌داند و ما دولتمران دولت سیزدهم، به این نوکری افتخار می‌کنیم.

رئیسی با قدردانی مجدد از حضور پرشور مردم استان یزد در مراسم استقبال و سخنرانی تصریح کرد: این حضور مردم یزد نشان دهنده علاقه و پایبندی‌شان به انقلاب اسلامی است و ما دولتمردان دولت سیزدهم، خود را در کنار شما مردم می‌بینیم و برای حل مشکلات کشور، تلاش می‌کنیم.

گفتنی است، سخنرانی رئیس جمهور در جمع مردم استان یزد قرار بود رأس ساعت ۱۱ برگزار شود که به دلیل استقبال پرشکوه مردم دارلعباده و دارالعلم استان یزد از سید ابراهیم رئیسی و ایجاد ترافیک سنگین در مسیر ورود خودروی حامل وی به میدان امیرچقماق، این مراسم با ۴۵ دقیقه تاخیر برگزار شد.

مردم ولایتمدار استان یزد، علیرغم سرما و برودت هوا در حاشیه کویر مرکزی ایران از ساعت ۸ صبح، برای استقبال و شنیدن سخنرانی رئیس جمهور در میدان امیرچقماق حضور یافته بودند.

 

رئیسی: رفع مشکلات در زمینه ازدواج جوانان، اشتغال و مسکن از موضوعات بسیار مهم مورد تأکید دولت مردمی است/ تجربه ساخت واحدهای مسکونی ویلایی و حیاط‌دار در یزد باید در سراسر کشور تکرار شود

با حضور و دستور رئیس جمهور عملیات اجرایی احداث ۲۳ هزار ۶۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن به طور همزمان در ۴ شهر استان یزد آغاز شد.

سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر استانی دولت مردمی به استان یزد، عصر امروز پنج‌شنبه در منطقه اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان مهریز حضور یافت و از ۱۷۰ واحد مسکونی ویلایی ساخته شده بازدید کرد.

رئیس جمهور همچنین ضمن گفتگوی بی‌واسطه با برخی ساکنان این واحدهای مسکونی میزان رضایت آنها از خانه‌های ساخته شده را جویا شد.

در ادامه با حضور و دستور رئیسی و با نام حضرت زهرا (س) عملیات اجرایی ۲۳ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در ۴ شهر تفت، ابرکوه، اردکان و کاریزبوم آغاز شد.

با دستور رئیس جمهور همچنین عملیات واگذاری ۳۳۰ واحد مسکن ویلایی یک طبقه حیاط‌دار در شهرهای مهریز و یزد آغاز شد.

رئیسی در ادامه در جمع اهالی این منطقه حضور یافت و در سخنان کوتاهی ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)، عشق به اهل بیت(ع)، دین‌مداری و ولایتمداری را از ویژگی‌های برجسته مردم استان یزد بویژه شهرستان مهریز عنوان کرد و گفت: از حضور در جمع عاشقان اهل بیت(ع) و محبان حضرت زهرا(س) بسیار خرسندم و همچنین بسیار خوشحالم که با اقدامات صورت گرفته و مشارکت شما مردم مشکل مسکن بخش قابل توجهی از اهالی این منطقه در حال مرتفع شدن است.

رئیس جمهور واحدهای مسکونی تک واحدی و حیاط‌دار این شهر را متناسب با فرهنگ مردم این منطقه عنوان کرد و گفت: تجربه‌ای که در شهرستان مهریز با موفقیت انجام شده باید در دیگر نقاط استان بلکه نقاط مختلف کشور تکرار شود.

رئیسی ضمن ابراز خرسندی از آغاز عملیات اجرایی ساخت ۲۳ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در یزد، گفت: ما در دولت مصمم هستیم دغدغه‌ها و مشکلات اولویت‌دار مردم از جمله مشکل مسکن را حل کنیم و امیدواریم با روحیه انقلابی و جهادی وزرا، استانداران و مسئولین شهرستان‌ها، کاهش مستمر مشکلات شما مردم را شاهد باشیم.

رئیس جمهور در ادامه رفع مشکلات در زمینه ازدواج جوانان، اشتغال و مسکن را از جمله موضوعات بسیار مهم مورد تأکید دولت دانست و اظهار داشت: هر چه در حل این مسایل اهتمام بیشتری داشته باشیم به همان میزان شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.

 رئیسی با بیان اینکه حفظ اصالت و تربیت دینی از مسایل بسیار مهم در حفظ کانون و بنیان خانواده است، گفت: بحمدالله مردم عزیز و انقلابی یزد که به استان قنات و قنوت و دارالعباده مشهور است به مسأله محوری خانواده توجه ویژه‌ای دارند و نباید بگذارند این مسأله مهم مورد تهدید واقع شود.

رئیس جمهور اظهار داشت: امروز یکی از بحران‌های جدی در جوامع بشری فروپاشی بنیان خانواده‌هاست، اما به برکت اهل بیت(ع) در کشور ما کانون گرم و صمیمی خانواده همچنان اصل و محور است.

رئیسی همچنین در پایان با اشاره به مزیت‌های بزرگ موجود در استان یزد از جمله در حوزه صنعت، کشاورزی و گردشگری بر لزوم توجه ویژه به این ظرفیت‌ها برای رفع مشکل اشتغال مشکل جوانان این استان تأکید کرد.

 

بازدید رئیسی از کارخانه احیاشده تولید رادیاتور یزد

رئیس جمهور در جریان برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان یزد از کارخانه احیا شده تولید رادیاتور یزد بازدید کرد.

سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های روز اول سفر دولت مردمی به استان یزد، عصر امروز پنج‌شنبه از کارخانه احیا شده تولید رادیاتور یزد بازدید کرد.

این کارخانه از سال ۱۳۹۵ تا پیش از شروع به کار دولت سیزدهم به صورت تعطیل یا نیمه تعطیل بود که با اهتمام دولت سیزدهم برای احیای واحدهای اقتصادی نیمه تعطیل مجدداً به چرخه تولید بازگشته است.

رئیس جمهور همچنین در جریان بازدید از این واحد تولیدی احیا شده با تعدادی از کارگران شاغل در آن به صورت بی‌واسطه گفتگو کرد و در جریان مسایل و مشکلات آنها قرار گرفت.

از ابتدای دولت سیزدهم با حمایت‌ها و برنامه‌های دولت، ۷۶ واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل در استان یزد به مدار تولید و اشتغال‌آفرینی بازگشته‌اند که کارخانه تولید رادیاتور یکی از این واحدها است.

 

رئیسی از اولین نمایشگاه احیاگران واحدهای اقتصادی بازدید کرد

رئیس جمهور در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان یزد، از اولین نمایشگاه احیاگران واحدهای اقتصادی که در شهرک صنعتی یزد برپا شده است، بازدید کرد.

سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های روز اول سفر دولت مردمی به استان یزد، از اولین نمایشگاه احیاگران واحدهای اقتصادی که در شهرک صنعتی یزد برپا شده است، بازدید کرد.

در این نمایشگاه واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل که با کمک مجموعه‌های اقتصادی به عنوان احیاگر به مدار تولید و اشتغال‌آفرینی بازگشته‌اند و نیز بخشی از مجموعه های احیاگر به ارائه گزارشی از اقدامات، فعالیت ها و وضعیت کنونی خود پرداختند.

گفتنی است در یکسال گذشته ۷۶ واحد صنعتی در استان یزد احیا شده و به مدار تولید بازگشته‌اند.

 

رئیسی در مراسم جشن احیای ۷۶ واحد راکد صنعتی یزد: واحدهای صنعتی زیادی در سنوات گذشته به ناحق و ناروا دچار رکود و تعطیلی شدند/ احیای ۳ هزار واحد راکد نشان داد که امکان راه‌اندازی این واحدها در گذشته نیز وجود داشته است/ نهضت احیای واحدهای صنعتی تعطیلی و نیمه تعطیل باید با قوت ادامه یابد

رئیس جمهور با بیان اینکه متأسفانه در سنوات گذشته به ناحق و ناروا بسیاری از واحدهای صنعتی دچار رکود یا تعطیلی شده است، اظهار داشت: وقتی اعلام می‌شود بیش از ۳ هزار واحد صنعتی در این دوره مجدداً به چرخه تولید بازگشته‌اند، نشان می‌دهد امکان راه‌اندازی این صنایع در سنوات قبل نیز وجود داشته، اما دچار بی‌توجهی و اهمال‌کاری برخی مدیران شده است.

سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان یزد، در مراسم جشن احیای ۷۶ واحد راکد صنعتی که در شهرک صنعتی یزد برگزار شد، با تبریک ولادت حضرت زهرا (س) از دست‌اندرکاران احیای این واحدهای صنعتی از جمله کارگران پرتلاش و مدیران جهادی تشکر کرد و گفت: این حرکت ارزشمند باید در قالب یک اقدام جهادی در دیگر استان‌های کشور ادامه پیدا کند.

رئیس جمهور اظهار داشت: متأسفانه در سنوات گذشته به ناحق و ناروا بسیاری از واحدهای صنعتی دچار رکود یا تعطیلی شده است که می‌شد از همان ابتدا موانع و مشکلات آنها را رفع کرد.

رئیسی خاطر نشان کرد: وقتی اعلام می‌شود بیش از ۳ هزار واحد صنعتی در این دوره مجدداً به چرخه تولید بازگشته‌اند، نشان می‌دهد امکان راه‌اندازی این صنایع در سنوات قبل نیز وجود داشته، اما دچار بی‌توجهی و اهمال‌کاری برخی مدیران شده است.

رئیس جمهور تصریح کرد: بسیاری از این واحدها گاهاً تا ۷ سال دچار رکود یا تعطیلی شده بودند، در حالی که این امکان وجود داشت که با تولید کالای باکیفیت و قابل رقابت در منطقه موجب رونق تولید و اشتغال‌آفرینی در کشور باشند.

رئیسی استان یزد را یکی از قطب‌های مهم صنعتی کشور دانست و گفت: احیای کارخانه‌های نیمه تعطیل یا تعطیل که موجب نگرانی خانواده‌ها و ناراحتی کارگران و مدیران آن شده است، کار و همتی جهادی می‌طلبد.

رئیس جمهور تصریح کرد: لازمه ایران قوی رونق تولید در صنعت و کشاورزی است و کشور ما همه ظرفیت‌های قوی‌تر شدن را دارد.

رئیسی اظهار داشت: برغم همه تهدیدها و تحریم‌ها علیه کشور، در بخش‌های مختلف اراده پولادینی شکل گرفته که می‌تواند همه این تهدیدات را پشت سر گذاشته و قوت و قدرت آفرینی را در صنعت کشور رقم بزند.

رئیس جمهور در ادامه با تقدیر از استاندار جهادی و انقلابی استان یزد برای پیگیری سیاست‌های دولت در احیای واحدهای تولیدی راکد، گفت: این جشن که برای احیای ۷۶ واحد صنعتی برگزار شده، باید ادامه یافته و مصمم باشید تلاش را در این زمینه مضاعف کنید و هرگز به وضع موجود قانع نشوید.

رئیسی در ادامه با بیان اینکه استان یزد به مردان و زنان تلاشگر و اهل قناعت شهره است که از امکانات کم، ثمرات فراوان ایجاد می‌کنند، تصریح کرد: امیدواریم با کمک خدای متعال بتوانیم در عرصه تولید در این استان که مورد تأکید رهبری معظم انقلاب نیز هست، گام‌های مؤثرتری برداریم.

رئیس جمهور در ادامه ضرورت توجه به رونق بخشیدن به تولید را مورد تأکید قرار داد و گفت: اگر نقدینگی به طرف تولید سرازیر شود، نگرانی نداریم، اما اگر به طرف دلالی و کسب و کارهای غیرمولد برود، باید نگران شد. اگر تولید رونق گرفت، رشد اقتصادی و کاهش آسیب‌های اجتماعی حتمی است.

رئیسی تصریح کرد: ما به دنبال احیای سهم خود در بازارهای منطقه‌ای و جهانی هستیم که با تقویت تولید می‌توان به آن رسید.

رئیس جمهور همچنین از بانوان اثرگذار و تلاشگر در حوزه‌های علمی، اقتصادی و اجتماعی قدردانی کرد و گفت: کشور ظرفیت‌های فراوانی دارد که می‌تواند ما را به نقطه مطلوب نزدیک‌تر کند و دلیلی ندارد که ما واحد صنعتی تعطیل یا نیمه تعطیل داشته باشیم.

رئیسی همچنین احیای ۷۶ واحد صنعتی راکد را لبیک به پیام مقام معظم رهبری در توجه به امر تولید و اشتغال دانست و بار دیگر از تلاشگران نهضت احیای واحدهای اقتصادی تشکر کرد.

 

رئیسی در نشست طلایه‌داران پیشرفت در استان یزد: تحقق اقتصاد مقاومتی بر پایه دانش و تجربه جزو اولویت‌های جدی دولت مردمی است/ بسیاری از تولیدات صنعتی استان یزد نه تنها در منطقه بلکه در جهان نام‌آور است/ فعالان بخش خصوصی با هدف ارتقای بهره‌وری به همه بخش‌های اقتصادی وارد شوند

رئیس جمهور با بیان اینکه فعالان اقتصادی باید هم امید داشته باشند و هم امیدآفرینی کنند، اظهار داشت: تحقق اقتصاد مقاومتی باعث تقویت و ارتقای امید و اعتماد عمومی می‌شود و تحقق اقتصاد مقاومتی بر پایه دانش و تجربه جزو اولویت‌های جدی دولت مردمی است.

سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های اولین روز سفر دولت مردمی به استان یزد، شامگاه پنجشنبه در دیدار طلایه‌داران پیشرفت و فعالان اقتصادی استان یزد، ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س)، حضور در این جمع را برای خود و همکارانش توفیقی بزرگ توصیف و تصریح کرد: امیدوارم تلاش شما برای پیشرفت و رشد اقتصادی، منشاء آثار و برکات فراوان برای استان و کشور باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه ضرورت امروز عرصه اقتصاد، اجرای نسخه اقتصاد مقاومتی است که تکانه‌های داخلی و خارجی نتواند آن را تحت تاثیر قرار دهد، افزود: در این زمینه باید از همه تجریبات استفاده کرد و حتی تجربیات بیرونی را بومی کرده و مورد استفاده قرار داد.

رئیسی یکی از لوازم تحقق اقتصاد مقاومتی را دانش‌پایه شدن اقتصاد برشمرد و اظهار داشت: اگر دانایی ضمیمه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی کشور شود، می‌تواند ارزش افزوده فعالیت‌های اقتصادی را به شدت افزایش دهد.

رئیس جمهور تصریح کرد: اگر چه بهره‌گیری از دانش‌های نوین در فعالیت‌های اقتصادی بسیار مهم و راهگشاست، اما افرادی نیز در عرصه فعالیت‌های اقتصادی داریم که با وجود نداشتن مدارک دانشگاهی، تجارب و سوابقی دارند که آنها را به بلد راه و کار اقتصادی تبدیل کرده و تجارب آنها بسیار ذی‌قیمت و ارزشمند است.

تحقق اقتصاد مقاومتی بر پایه دانش و تجربه جزو اولویت‌های جدی دولت مردمی است

رئیسی تحقق اقتصاد مقاومتی را باعث تقویت و ارتقای امید و اعتماد عمومی عنوان کرد و گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی بر پایه دانش و تجربه جزو اولویت‌های جدی دولت مردمی است و همه بخش‌های دولت باید تمام توانشان را برای حمایت از سرمایه گذاران، بدون بروکراسی‌های اداری خسته کننده و پیچیده، بکار گیرند.

رئیسی با گلایه از این موضوع که پیچیدگی‌های اداری موجود در کشور، سرمایه گذاران را دچار خستگی می‌کند، تصریح کرد: سرمایه گذاران باید به سهولت مجوزهایشان را دریافت کنند، تا فعالان اقتصادی انگیزه لازم را برای کار داشته باشند؛ در این حوزه‌ها نیازمند تحول هستیم.

رئیس جمهور افزود: بارها در نشست‌های شورای اداری در استان‌ها گفته‌ام که به مدیرانی که روحیه تحولی ندارند اجازه کار ندهید و آنها را از میانه راه کنار بزنید تا راه برای فعالیت مدیران تحول‌خواه و رونق تولید در کشور باز شود.

استقلال اقتصادی به رونق تولید و ایجاد اشتغال گره خورده است

رئیسی با بیان اینکه راهکار برون رفت کشور از مشکلات موجود، رونق تولید و رشد اقتصادی است، تأکید کرد: استقلال اقتصادی ما به رونق تولید، اشتغال و رفع بیکاری گره خورده است و قطعاً رونق تولید باعث کاهش مشکلات اجتماعی می‌شود.

رئیس جمهور اصلاح نظام پولی، مالی و گمرک را از مقدمات تحقق رونق اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: وزرای صمت، اقتصاد و دارایی، رئیس بانک مرکزی و رئیس سازمان توسعه تجارت نشست‌هایی با فعالان اقتصادی برگزار کنند تا مشکلات سرمایه گذاران بررسی و برای رفع آنها چاره اندیشی شود.

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مردم استان یزد، اهل اقدام و عمل هستند، تصریح کرد: در استان و حتی جای جای کشور به همت یزدی‌ها صنایع پیشرفته ایجاد شده است و هر کجا که فعالان اقتصادی یزدی با نگاه نوآورانه به میدان آمده‌اند، با خلاقیت، کارهای جدیدی راه‌اندازی کرده‌اند.

فعالان اقتصادی هم امید داشته باشند و هم امیدآفرینی کنند

رئیس جمهور با بیان اینکه فعالیت و تلاش سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی می‌تواند امیدآفرین باشد، گفت: ما در کشور بیشتر از هر چیزی به امید نیاز داریم چرا که اقدام و عمل، امید و اعتماد عمومی را ارتقا می‌دهد.

رئیسی با تأکید بر اینکه مدیران و فعالان اقتصادی شجاع، باید هم امید داشته باشند و هم امیدآفرینی کنند و موانع موجود در کشور را از پیش پا بردارند، تصریح کرد: به مدیران ادارات و دستگاه‌های اجرایی تأکید می‌کنم که کمر همت ببندند و به میدان بیایند و اگر چنین روحیه و همتی ندارند، راه را برای دیگران باز کنند.

رئیس جمهور افزود: ظرفیت‌های بسیاری در کشور وجود دارد و حتی در شرایط سنگین تحریمی موجود توانسته‌ایم بیشتر از دوران قبل از تحریم، نفت صادر کنیم.

تولیدات صنعتی یزد نه تنها در منطقه که در دنیا نام‌آور است

رئیسی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت‌های توسعه صادرات کالاهای ایرانی تأکید کرد: صادرات ما به تاجیکستان بیش از ۵ برابر افزایش پیدا کرده و سهم صادرات ما به کشورهای عضو شانگهای و اوراسیا و حتی جای جای دنیا که مشتری کالاهای ایرانی هستند، افزایش پیدا کرده است.

رئیس جمهور افزود: در سفرهای مختلف به کشور عراق و عتبات عالیات مشاهده می‌کردم که بهترین کالاهای صادر شده به این کشور، در استان یزد تولید شده است.

رئیسی با تأکید بر اینکه مشکلات موجود در مسیر احیای سهم صادرات ایران به کشورهای منطقه باید برطرف شود، تصریح کرد: تولیدات استان یزد از جمله کاشی و سرامیک و نساجی، نه تنها در منطقه، بلکه در دنیا نام‌آور است.

درصد بالایی از مشکلات صادرات از درون کشور نشأت می‌گیرد

رئیس جمهور در پاسخ به دغدغه‌های سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی، با بیان اینکه درصد بالایی از مشکلات عرصه صادرات از درون کشور نشأت می‌گیرد، گفت: باید این مشکلات را احصا و رفع کرد. البته بسیاری از این مشکلات در استان قابل حل و فصل هستند و در عین حال بنده این مسائل را حتماً در دولت نیز پیگیری می‌کنم.

رئیسی تأکید کرد: راهکارهای حل مسائل در کشور وجود دارد؛ باید ابتدا مشکلات را درست بشناسیم و سپس با پیدا کردن راهکارها، آنها را برطرف کنیم.

رئیس جمهور افزود: به عنوان مثال اگر لازم است فعالیت بنادر ۲۴ ساعته شود تا تاجران برای صادرات و کشتی‌ها برای تخلیه بار دچار مشکل نشوند، حتماً باید این کار صورت بگیرد تا شاهد بروز خسارت به صادرکنندگان و واردکنندگان نباشیم.

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش، ساماندهی اتباع خارجی حاضر در استان یزد را ضروری دانست و گفت: با نظارت دولت باید زمینه‌های اشتغال و تحصیل اتباع خارجی حاضر در استان یزد فراهم شود.

سامانه‌ها برای تسهیل امور ایجاد شده‌اند نه ایجاد بروکراسی اداری

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه اولویت جذب نیروی کار در ادارات و بخش‌های صنعتی استان‌ها، با نیروهای بومی است، تصریح کرد: نباید نیروهای بومی در استان‌ها بیکار باشند و به جای آنها از نیروی کار غیربومی در بخش‌های اداری و صنعتی استفاده شود.

رئیسی با اشاره به دغدغه دیگر سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی استان یزد از وجود سامانه‌های متعدد، خاطرنشان کرد: سامانه‌ها برای تسهیل راه‌اندازی شده‌اند، نه ایجاد بروکراسی اداری؛ اگر این سامانه‌ها موجب پیچیدگی امور اداری سرمایه گذاران شود، قطعاً مورد پسند ما نخواهد بود و دولت تلاش می‌کند تا مسائل و مشکلات این سامانه‌ها را حل و فصل کند.

رونق اقتصاد گردشگری در بروکراسی‌های اداری دچار پیچیدگی نشود

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری و توجه به اقتصاد این حوزه تأکید کرد: استان یزد در کنار سابقه فرهنگی و تمدنی بسیار درخشان، تجربیات خوبی نیز در زمینه گردشگری دارد. این صنعت باید در استان توسعه پیدا کند و یزد می‌تواند در این زمینه الگوی کشور باشد.

رئیسی با بیان اینکه مساله رونق اقتصاد گردشگری نباید در بروکراسی‌های اداری دچار پیچیدگی شود و فعالیت سرمایه‌گذاران هم نباید دچار خلل شود، بیان کرد: در سند تحول دولت سیزدهم هم بر این موضوع تاکید شده است که صنعت گردشگری باید رونق پیدا کند تا با رونق اشتغال در بخش گردشگری، درآمدزایی کنیم.

یزد کانون سلامت گردشگری و از قطب‌های گردشگری سلامت است

رئیس جمهور، یزد را کانون سلامت گردشگری و یکی از قطب‌های گردشگری سلامت در کشور عنوان کرد و افزود: بسیاری از شهرهای کشور از جمله شیراز و مشهد به کانون‌های گردشگری سلامت تبدیل شده‌اند و مشکلات احتمالی این حوزه باید با تلاش مسئولان و دولت برطرف شود.

رئیسی تصریح کرد: ویروس کرونا به اقتصاد گردشگری کشور ضربه زد و حالا با رونق گردشگری باید اقتصاد این حوزه رونق بگیرد؛ در دولت نیز تسهیلاتی برای رونق این صنعت در نظر گرفته شده است.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اگر فرصتی پیش بیاید حتماً از شرکت‌های دانش بنیان استان یزد دیدار می‌کنم، گفت: یکی از پارک‌های علم و فناوری کشور که می‌توان با افتخار از آن یاد کرد، مربوط به استان یزد است.

نیروهای دانش‌بنیان سرمایه‌های کشور هستند و باید حفظ شوند

رئیسی خاطرنشان کرد: با تلاش معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برای حفظ نیروهای دانش بنیان که سرمایه کشور هستند، تلاش می‌کنیم و باید کاری کنیم که فضای کسب و کار برای دانش‌بنیان‌ها فراهم شود.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه با همت و تلاش شما مدیران ۷۶ واحد صنعتی راکد در استان یزد به چرخه تولید بازگشتند، تصریح کرد: با پولی که برای رفع موانع و مشکلات تولید هزینه می‌شود، می‌توانیم ماشین‌آلات صنعت نساجی را که بیش از ۴۰ سال عمر دارند نوسازی کنیم و با هزینه بسیار پایین، اشتغالزایی بسیار زیادی را در این صنعت فراهم کنیم.

رئیسی افزود: امسال در تعویض ماشین آلات فرسوده صنایع ۵ درصد رشد کردیم و ثمره این تغییرات، رشد ۶,۶ درصدی در کشور بود که انتشار این آمارها، امیدوار کننده است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه زمینه‌های خوبی در کشور وجود دارد که در تولید کالاهای اساسی از جمله پنبه به استقلال برسیم، خاطرنشان کرد: امروز در بازدید از یک شرکت فعال در حوزه نساجی در استان متوجه شدم که لباس‌ها و دیگر محصولات تولیدی این شرکت و برخی دیگر از شرکت‌های نساجی کشور به دلیل کیفیت بالا و رقابت‌پذیری با محصولات و تولیدات خارجی متاسفانه با تغییر برند به نام محصول خارجی در کشور به فروش می‌رسد.

افزایش بهره‌وری، نیازمند حسابرسی دقیق و نظارت جدی است

رئیسی با بیان اینکه رشد اقتصادی ۸ درصدی با تحقق تولید و توسعه در بخش‌های نفت، کشاورزی، نساجی و غیره محقق می‌شود، گفت: رشد اقتصادی بخش کشاورزی کشور منفی بود و امروز به رشد اقتصادی مثبت رسیده‌ایم.

رئیس جمهور با بیان اینکه با رفع موانع تولید، قطعاً تولیدکننده احساس می‌کند که کارهای جدی در کشور انجام می‌شود، تأکید کرد: بنده موافق وارد کردن مشابه کالاهای تولید شده در داخل که قابل رقابت با کالاهای خارجی هستند، نیستم و معتقدم باید باید با واردکنندگان کالاهای مشابه تولید شده در داخل برخورد شود.

رئیسی با تأکید بر اینکه برای رسیدن به رشد اقتصادی، به افزایش بهره‌وری نیازمندیم، تصریح کرد: افزایش بهره‌وری در بخش خصوصی به خوبی محقق می‌شود و نیازمند افزایش بهره‌وری در سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی هستیم.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاری و افزایش بهره‌وری، زمینه‌ساز رشد اقتصاد در کشور هستند، خاطرنشان کرد: افزایش بهره‌وری، نیازمند حسابرسی دقیق و نظارت جدی است تا رشد اقتصادی محقق شود.

قرار نیست واحدهای صنعتی دولتی به هر قیمتی به بخش خصوصی واگذار شوند

رئیسی با اشاره به وجود بخش‌های اقتصادی دولتی، خصوصی و تعاونی در کشور، با بیان اینکه سیاست دولت سیزدهم، واگذاری تصدی‌گری‌های دولتی است، تأکید کرد: افراد واجد صلاحیت بخش خصوصی، باید در جهت توانمندسازی بخش‌های دولتی واگذار شده اقدام کنند و ما هم علاوه بر نظارت بر شرکت‌های واگذار شده، تسهیلات مورد نیاز را در اختیار آنها قرار می‌دهیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه قرار نیست واحدهای صنعتی دولتی به هر قیمتی به بخش خصوصی واگذار شوند، خاطرنشان کرد: قرار ما بر این است که اندیشه ارزشمند و والای یک فعال اقتصادی، با هدف رونق تولید و افزایش رشد اقتصادی به کمک دولت بیاید که متأسفانه در برخی مواقع این اتفاق نیفتاده است.

دولت به هیچ عنوان رقیب بخش خصوصی نیست

رئیسی تأکید کرد: دولت به هیچ عنوان رقیب بخش خصوصی نیست و بنای ما میدان دادن به آنهاست.

رئیس جمهور با بیان اینکه هدایت، حمایت و نظارت سه وظیفه دولت در حوزه‌های مختلف است، خاطرنشان کرد: بخش خصوصی باید در همه صنایع و بخش‌های اقتصادی کشور حضور پیدا کند و دولتمردان با حمایت‌های مالی، تسهیلاتی، حقوقی و قضایی از بخش خصوصی حمایت می‌کنند.

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه، همکاری همه نهادها باعث شد تا شاهد راه‌اندازی واحدهای تولیدی راکد باشیم و این حمایت‌ها باید ادامه پیدا کند، تصریح کرد: از زمان حضور در قوه قضائیه از کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل بازدید می‌کردیم و در برخی مواقع مشاهده می‌کردم که اصلاً مانعی وجود نداشت و صرفا با حمایت دولت، مشکلات آن شرکت‌ها برطرف می‌شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما موظفیم در کنار مردم باشیم تا مشکلات کشور حل شود، افزود: مسئولان در نشست‌های ماهیانه یا فصلی، مشکلات سرمایه گذاران و شرکت‌ها را احصا و حل و فصل کنند.

فعالان اقتصادی با حمایت دولت و به پشتوانه مردم ثابت کنند که تحریم‌ها شکست خورده است

رئیسی در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه دشمن مدام به دنبال القای یأس و ناامیدی در کشور است، تصریح کرد: رهبر انقلاب، شما سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی را افسران جنگ اقتصادی نامیدند و شما در عمل ثابت کردید که می‌توانید کشور را به جایگاه‌های رفیع برسانید؛ باید ثابت کنید که تحریم‌ها شکست خورده است.

رئیس جمهور افزود: دشمنان نمی‌خواهند که ما پیشرفت کنیم و به دنبال این هستند که با جنگ روانی و عددسازی، فعالان اقتصادی و مردم را ناامید کنند، اما شما فعالان اقتصادی با حمایت دولت و پشتوانه مردم، قله‌های افتخار را فتح کنید.

 

افتتاح واحد احیای مستقیم و خط تولید کلاف مجتمع فولاد بافق

با حضور رئیس جمهور واحد احیای مستقیم مجتمع فولاد بافق و همچنین خط تولید کلاف صنعتی و ساختمانی این کارخانه افتتاح شد.

رئیسی که در قالب دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی به استان یزد سفر کرده است، صبح امروز جمعه و در دومین روز سفر به این استان به شهرستان بافق رفت و با حضور در مجتمع فولاد این شهرستان و بازدید از بخش‌های مختلف این کارخانه با توضیحات دست‌اندرکاران از جزئیات فعالیت‌های تولیدی این واحد صنعتی مطلع شد.

در جریان حضور رئیسی در مجتمع فولاد بافق واحد احیای مستقیم این کارخانه با ظرفیت سالانه ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی، افتتاح شد.

این طرح با ۳۰ درصد پیشرفت در سال ۱۳۹۰ به بخش خصوصی واگذار شد و ساخت آن، در دولت سیزدهم شتاب زیادی پیدا کرد.

این مجتمع، قادر است هر سال ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی را به روش میدرکس، که روشی سازگار با محیط زیست و همراه با کاهش مصرف آب است، تولید کند.

با افتتاح این واحد صنعتی، زمینه اشتغال بیش از هزار و ۸۰۰ نفر، شامل ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و هزار و ۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم، فراهم شد.

از ویژگی‌های بسیار مهم این واحد تولیدی صنعتی افزایش بهره‌وری با جلوگیری از خام‌فروشی و صرفه‌جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با استفاده از سیستم بازیافت آب است.

برای ساخت کارخانه احیای مستقیم فولاد بافق، نزدیک به ۱۲۵ میلیون یورو، معادل بیش از پنج هزار میلیارد تومان، هزینه شده و قابلیت تولید هر سال ۲ و نیم میلیون تن آهن اسفنجی در طرح توسعه آن دیده شده است.

رئیس جمهور در ادامه در کارخانه نورد کلاف صنعتی و ساختمانی مجتمع فولاد بافق نیز حضور یافت و خط تولید کلاف این مجتمع صنعتی را افتتاح کرد.

با افتتاح این خط جدید سالانه ۵۵۰ هزار تن انواع کلاف‌های صنعتی و ساختمانی تولید خواهد شد که برای ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.