بازدید از پروژه های استان، دیدار با نخبگان، جانبازان، خانواده شهدا، ایثارگران و قشرهای مختلف مردم، شرکت در جلسه شورای اداری و نشست خبری از مهم ترین برنامه های سفر سید ابراهیم رئیس جمهوری به استان یزد خواهد بود.

به گزارش جماران؛ رئیس جمهور در دوازدهمین سفر استانی خود وارد استان یزد شد.

سید ابراهیم رئیسی صبح روز جمعه وارد فرودگاه یزد شد و در بدو ورود از سوی استاندار و مسئولین ارشد استانی مورد استقبال قرار گرفت.

بازدید از پروژه های استان، دیدار با نخبگان، جانبازان، خانواده شهدا، ایثارگران و قشرهای مختلف مردم، شرکت در جلسه شورای اداری و نشست خبری از مهم ترین برنامه های سفر رئیس جمهور به استان یزد خواهد بود.

رئیسی را در این سفر، رئیس دفتر رئیس جمهور، معاون اجرایی و وزرای کشور، راه و شهرسازی، ورزش و جوانان و نیرو همراهی می‌کنند.

 

سفر رئیسی به یزد (1)

 

رئیس جمهور در بازدید از کارخانه تعطیل شده خوش ریس یزد: هیچ بانکی در کشور حق تعطیل کردن واحد های تولیدی را ندارد

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز از کارخانه ریسندگی خوش ریس که به مدت ۸ سال تعطیل شده است بازدید کرد.

رئیسی با انتقاد از تعطیلی این واحد تولیدی گفت: هر چه زودتر این کارخانه با همت و پیگیری فعال شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه تعطیلی چنین واحد‌های تولیدی انسان را رنج می دهد چرا که متاسفانه این ثروت معطل مانده است، خاطر نشان کرد: بانک ها اگر جایی را تملک می کنند باید یا خودشان آنجا را راه اندازی کنند و یا سریعا به افراد توانمند واگذار کنند.

رئیس جمهور تاکید کرد: هیچ بانکی حق ندارد واحد تولیدی را تعطیل کند. اقدامی که در مورد این واحد تولیدی شده است تعطیل کردن تولید و اشتغال در کشور است، چه کسی پاسخگوی ۸ سال بیکاری کارگران این‌واحد تولیدی خواهد بود؟

رئیسی به منظور احیای مجدد این واحد تولیدی و راه اندازی آن دستورات لازم را صادر کرد.

کارخانه خوش ریس در سال ۸۲ افتتاح شده بود که با دارا بودن ۳۰۰ کارگر از جمله ۱۲۰ کارگر زن، از سال ۹۲ توسط بانک تملک و تعطیل شده است.

 

سفر رئیسی به یزد (2)

 

 

رئیسی در بازدید از کارخانه الکترو کویر: کارخانه الکترو کویر نمادی از خنثی سازی تحریم ها است

رئیسی گفت: کارخانه الکترو کویر نمونه یک کار موفق است که توانسته با همت و تلاش به فناوری پیچیده تولید تابلوهای برق دست پیدا کند.

رئیسی در ادامه سفر استانی خود به یزد از کارخانه الکترو کویر یزد بازدید کرد.

رئیس جمهور اظهار داشت: این کارخانه نمونه‌ای است از خنثی کردن تحریم‌هاست و معلوم می شود که در مقابل تحریم هایی که می خواهند از دستیابی ما به تکنولوژی جلوگیری کند توانسته با همت و تلاش تابلوهای برق با کیفیت برتر ارائه دهد.

این کارخانه یکی از نمونه های موفق تولید محصولات داخلی است که انواع تابلو های برق صنعتی را در داخل کشور طراحی و تولید و به اقصی نقاط جهان صادر می کند.

 

سفر رئیسی به یزد (3)

 

رئیسی در نیروگاه خورشیدی فهرج: استان یزد منطقه مناسبی برای توسعه مزارع تولید انرژی خورشیدی است

رئیس جمهور تصریح کرد: استان یزد بدلیل نور کافی، منطقه مناسبی برای توسعه مزارع تولید انرژی خورشیدی است.

سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه های سفر خود به استان یزد با حضور در نیروگاه خورشیدی فهرج از نزدیک در جریان طرح تولید برق از انرژی خورشیدی قرار گرفت.

رئیس جمهور با تاکید بر حمایت دولت از توسعه انرژی پاک در کشور اظهار داشت: باید با افزایش و توسعه مزارع تولید انرژی خورشیدی بخشی از انرژی مورد نیاز کشور را از این راه تامین کرد.

رئیسی خاطرنشان کرد: استان یزد بدلیل نور کافی، منطقه مناسبی برای توسعه مزارع تولید انرژی خورشیدی است.

رئیس جمهور با دستور به وزیر نیرو و استاندار یزد تاکید کرد: این کار موفق را توسعه دهید تا نیاز کشور به انرژی از این طریق جبران شود.

رئیسی همچنین بر حمایت از ساخت پنل های خورشیدی در استان یزد تاکید کرد.

 

 

سفر رئیسی به یزد (4)

 

حضور رئیس جمهور در کارگاه احیای بنای تاریخی در یزد/ رئیسی: بهترین روش احیای بافت های فرسوده و سنتی احیا بوسیله مردم است

رئیس جمهور گفت: بهترین روش برای احیای بافت های سنتی و فرسوده روش احیا به کمک خود مردم است.

رئیسی در ادامه برنامه های سفر به استان یزد از یکی از کارگاه های احیای بناهای تاریخی این شهر دیدن کرد.

رئیس جمهور مردم یزد را مردمی خیر دانست و خاطر نشان کرد: ایرانی هایی که خارج از کشور ساکن هستند همانطور که در بحث سلامت علاقه مند به کمک برای کشور بودند برای کمک به میراث فرهنگی هم مشتاق هستند.

رئیسی افزود: بهترین روش برای احیای بافت های سنتی و فرسوده روش احیا به کمک خود مردم است که به جای زحمت برای آنها خودشان اینکار را انجام دهند.

این مجموعه سالها پیش یک کارخانه تولیدی بوده که با انتقال تجهیزات این واحد به شهرک صنعتی یزد بنای آن در حال تخریب بود که با سرمایه گذاری بخش خصوصی قرار است به هتل سنتی ۵ ستاره تبدیل شود.

 

 

سفر رئیسی به یزد (5)

 

رئیسی در بافت تاریخی یزد حضور یافت/ گفتگو رئیس جمهور با مردم و کسبه بازار قدیمی یزد

رئیسی از بافت تاریخی یزد بازدید کرد و با حضور در بازار قدیمی این شهر از نزدیک با برخی کسبه و مردم به گفتگو پرداخت.

رئیسی روز جمعه از بافت تاریخی شهر یزد و برخی اماکن مرمت شده یا نیازمند احیا و بازسازی در این بافت بازدید کرد.

در این بازدید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و کارشناسان آثار تاریخی خواستار تسهیل در ضوابط احیا و مرمت بافت های تاریخی در راستای افزایش مشارکت مردم و بخش خصوصی در این امر شدند.

همچنین رئیسی در ادامه این بازدید با حضور در بازار قدیمی شهر یزد از نزدیک با برخی کسبه و مردم دیدار و گفتگو کرد.

 

 

سفر رئیسی به یزد (6)

 

رئیس جمهور در دیدار با جمعی از خیرین استان یزد: راه رسیدن به خدا خدمت به خلق خداست/ هر جا مردم حضور یافتند موفقیت های زیادی بدست آمد

رئیسی گفت: راه رسیدن به خدا خدمت به خلق خداست. کسانی که تمکن مالی دارند برای گره گشایی دیگران تلاش کنند.

سید ابراهیم رئیسی عصر روز جمعه در دیدار با جمعی از خیرین استان یزد گفت: توفیقی است برای شما خیرین که از تمکن و نعمت هایی که خداوند به شما داده در مسیر خشنودی حق تعالی استفاده می‌کنید.

رئیس جمهور با مهم دانستن کمک به مردم و توجه به حل مشکلات آنها، تصریح کرد: راه رسیدن به خدا خدمت به خلق خداست. کسانی که تمکن دارند برای گره گشایی دیگران تلاش کنند.

رئیسی گفت: باید در کنار یکدیگر مسائل و مشکلات را حل کنیم. هر جا مردم حضور یافتند و از توان و خدمات آنها استفاده شد موفقیت های زیادی بدست آمد.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت وقف اظهار داشت: مهمتر از وقف و بنای امر خیر، نگه داشتن آن است.

رئیسی تصریح کرد: همراه بودن دولت و خیرین می تواند باعث کارهای بزرگی برای حل مشکلات مردم شود.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: هیچ اشکالی ندارد وقتی خیرین طرحی را شروع می کنند، درصدی از کار را هم دولت انجام دهد تا آن امر خیر به ثمر برسد، در واقع مشارکت دولت و خیرین باعث گره گشایی از مردم می شود.

رئیسی تصریح کرد: نباید در کار خیر دچار سستی شوید بلکه باید مانند مجاهدی که در سنگر جهاد از جانش می گذرد و از دین خدا دفاع می کند و دچار سستی نمی شود، عمل شود.

رئیس جمهور بنا به درخواست یکی از خیرین، استاندار یزد را موظف کرد زمین مناسب برای ساخت بیمارستان را در اختیار وی قرار دهد.

در ابتدای این مراسم تعدادی از دانش آموزان روستایی تصویری از شهید حاج قاسم سلیمانی به رئیس جمهور هدیه دادند.

همچنین همزمان با حضور رئیس جمهور در استان یزد خیرین این استان یکصد زندانی جرائم غیر عمد را آزاد و یکصد جهیزیه به خانواده زندانیان اهدا کردند.

در ابتدای این دیدار تعدادی از خیرین استان یزد از اقدامات خیرخواهانه خود گزارش هایی به رئیس جمهور ارائه کردند.

حجم ویدیو: 5.06M | مدت زمان ویدیو: 00:02:45
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.