رئیسی را در سفر به استان اردبیل، رئیس دفتر رئیس جمهور و وزیران نیرو، جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی، و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همراهی می‌کنند.

به گزارش جماران؛ سید ابراهیم رئیسی در هشتمین سفر استانی کاروان دولت مردمی و ایران قوی وارد استان اردبیل شد.

هواپیمای حامل رئیس جمهور صبح روز جمعه وارد فرودگاه شهرستان مرزی پارس‌آباد شد و در بدو ورود از سوی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، استاندار و مسئولان ارشد استانی مورد استقبال قرار گرفت.

رئیسی را در این سفر، رئیس دفتر رئیس جمهور و وزیران نیرو، جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی، و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همراهی می‌کنند.

بازدید از طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و زیربنایی، دیدار با نخبگان، خانواده شهدا و قشرهای مختلف مردم، حضور در شورای اداری، و نشست خبری از جمله برنامه‌های رئیس جمهور در این سفر است.

 

رئیس جمهور در فرودگاه پارس‌آباد مغان: دولت برای توسعه ظرفیت‌های کشاورزی استان اردبیل برنامه‌‌های کوتاه مدت و میان مدت دارد

رئیس جمهور از برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت دولت برای فعال کردن ظرفیت‌های کشاورزی و توسعه صنایع تبدیلی و نیز رونق صنعت گردشگری در استان اردبیل خبر داد.

رئیسی صبح امروز (جمعه) در فرودگاه شهرستان پارس‌آباد درباره اهداف سفر استانی به اردبیل گفت: استان اردبیل قطب کشاورزی است و از ظرفیت‌های مناسبی از جمله آب فراوان و خاک حاصلخیز برای کشاورزی برخوردار است و مصمم هستیم این ظرفیت‌ها را فعال کنیم.

رئیس جمهور گفت: ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیل چرخه ارزش افزوده از جمله برنامه‌های دولت برای پیشرفت و آبادانی این استان است.

رئیسی همچنین استان اردبیل را مرکز اتحاد و انسجام در ایران اسلامی توصیف کرد و گفت: اردبیل نقش مهمی در ارتقای فرهنگ شیعی داشته و چهره‌های برجسته علمی و فرهنگی را تقدیم جهان اسلام و بشریت کرده است.

 

163488169606227000

 

بازدید رئیس جمهور از مجموعه کشت و صنعت مغان/ دولت از پیشرفت این مجموعه کم‌نظیر حمایت می‌کند

رئیس جمهور از مجموعه کشت و صنعت مغان بازدید، و بر حمایت دولت از پیشرفت و آبادانی این مجموعه بزرگ کشاورزی تاکید کرد.

رئیسی پس از ورود به شهرستان پارس‌آباد مغان، بلافاصله عازم محل مجموعه کشت و صنعت مغان شد و ضمن بازدید از این مجموعه، با گزارش مسئولان در جریان طرح توسعه تولیدات زراعی، باغی، دامپروری و صنعتی آن قرار گرفت.

رئیس جمهور در جریان این بازدید با اشاره به ظرفیت‌های گسترده کشاورزی و اشتغال‌زایی مجموعه کشت و صنعت مغان گفت: دولت خود را موظف می‌داند با حداکثر توان از رونق فعالیت‌ها و افزایش میزان اشتغال در این مجموعه حمایت کند.

رئیسی گفت: هیچ دلیلی برای ایجاد توقف و کُندی در فعالیت‌های شرکت کشت و صنعت مغان وجود ندارد و دولت از ارتقا و پیشرفت این مجموعه حمایت می‌کند.

رئیسی گفت: شرکت کشت و صنعت مغان باید بخشی از ظرفیت‌ها و درآمدهای خود را برای انجام مسئولیت‌های اجتماعی در قبال استان و بهبود وضعیت مردم منطقه استفاده کند.

 

7

 

تاکید رئیس جمهور بر تسریع در تکمیل پروژه باند دوم جاده پارس آباد - اردبیل

رئیس جمهور تسریع در ساخت پروژه نیمه‌تمام باند دوم جاده پارس آباد - اردبیل را برای رفع دغدغه و نگرانی مردم درباره تصادفات و تلفات جاده‌ای دارای اهمیت مضاعف دانست و بر تکمیل این جاده در کمترین زمان ممکن و با کیفیت مناسب تاکید کرد.

رئیسی در جریان بازدید از پروژه احداث باند دوم پارس‌آباد - اردبیل با گزارش مسئولان پروژه در جریان روند ساخت و تکمیل آن قرار گرفت.

رئیس جمهور با ابراز ناخرسندی از تاخیر ۹ ساله در تکمیل این پروژه و تلفات روزانه جاده اردبیل- پارس‌آباد گفت: این تاخیر طولانی در ساخت یک جاده مهم پسندیده نیست و باید با تامین اعتبارات لازم و همت مضاعف در کمترین زمان ممکن و با کیفیت مناسب تکمیل شود.

رئیسی با اشاره به مزایای تکمیل باند دوم جاده پارس‌آباد - اردبیل از جمله افزایش ایمنی و کاهش تصادفات، کاهش مصرف سوخت، کاهش زمان سفر، توسعه ترانزیت کالا و مسافر و توسعه صنعتی و کشاورزی دشت مغان گفت: مهم‌ترین مزیت این طرح، صیانت از جان مردم و جلوگیری از تصادفات جاده‌ای است و سرعت بخشیدن به تکمیل این پروژه، در حقیقت صیانت از جان مردم است.

احداث این جاده که از سال ۱۳۹۳ آغاز شده، با گذشت ۹ سال فقط ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

در این بازدید شماری از کارگران و مردم محل با حضور در کنار رئیس جمهور از نزدیک مشکلات و مسائل خود را مطرح کردند و پس از دستور رئیس جمهور به استاندار و وزیران، با شعارهایی حمایت و پشتیبانی خود را از دولت نشان دادند.

 

8

 

بازدید رئیس جمهور از طرح شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین/ تاکید بر به کار گرفتن همه امکانات برای تکمیل و بهره‌برداری طرح

رئیس جمهور از طرح شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین بازدید و با گزارش مسئولان پروژه، در جریان میزان پیشرفت و دلایل تاخیر در بهره‌برداری از آن قرار گرفت.

رئیسی روز جمعه در ادامه برنامه‌های سفر استانی به اردبیل در این بازدید با اشاره به گزارش ارائه شده درباره عوارض تاخیر تکمیل این پروژه از جمله فرسودگی تاسیسات نصب شده در آن تاکید کرد: ضرورت دارد مسئولین مربوطه همه امکانات و تلاش خود را به کار ببندند تا این طرح با تامین اعتبار، هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد و کشاورزان و باغداران از آن استفاده کنند.

طرح شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین، ۷۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بر اساس گزارش ارائه شده، حدود دو سال است که رها شده و این موضوع باعث فرسودگی برخی تاسیسات آن شده است.

اسکان ۱۰ هزار خانوار عشایری، درآمد سالانه بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد ریال، ایجاد فرصت‌های اشتغال در منطقه و جلوگیری از مهاجرت مردم و افزایش تولیدات کشاورزی، باغی و لبنی از جمله اهداف این طرح است.

 

9

 

حضور رئیسی در جمع صمیمی مردم روستای فتحعلی پارس‌آباد

رئیس جمهور با حضور در روستای فتحعلی از نزدیک و در فضای صمیمی با عشایر و کشاورزان این روستا دیدار و گفتگو کرد. عشایر و کشاورزان با ابراز خوشحالی از حضور رئیس جمهور در منطقه، مشکلات و دغدغه‌های محلی و شخصی خود را در فضای صمیمی با رئیس جمهور در میان گذاشتند.

رئیسی پس از شنیدن دغدغه‌ها و مطالبات مردم روستای فتحعلی، به استاندار و وزیر جهاد کشاورزی دستور داد مشکلات آنان را پیگیری و حل کنند.

رئیس جمهور خطاب به مردم روستای فتحعلی با قدردانی از تلاش کشاورزان و عشایر برای تولید محصولات کشاورزی و دامی گفت: دولت مصمم است با برنامه‌ریزی‌های مناسب صورت گرفته، به بهبود وضع کشاورزان منطقه و رفع مشکلات آنان اقدام کند.

 

163490163318907800

 

رئیس جمهور: خط‌آهن میانه- اردبیل باید خیلی زودتر از این‌ها به بهره برداری می‌رسید اما نزدیک به دو دهه طول کشیده است

رئیسی روز جمعه در ادامه برنامه‌های سفر استانی به اردبیل، از پروژه راه‌آهن اردبیل بازدید کرد.

رئیس جمهور در این بازدید گفت: انتظار مردم استان اردبیل برای افتتاح راه‌آهن طولانی شده است و این پروژه که یکی از زیرساخت‌های استان محسوب می‌شود، باید با جدیت تکمیل گردد.

رئیسی با اشاره به نقش مهم حمل و نقل ریلی در جابجایی بار و مسافر در این استان حاصلخیز و گردشگرپذیر گفت: امیدوارم تا یکسال آینده سوت قطار در ایستگاه راه‌آهن اردبیل به صدا دربیاید، هرچند مدیران پروژه، وعده نزدیک‌تری داده‌اند.

رئیس جمهور درباره بازدیدهای امروز و دیدارهایش با مردم استان اردبیل هم گفت: ارتباط با مردم و اطلاع پیدا کردن از دیدگاه‌ها و خواسته‌های آنان برای من و همکارانم غنیمت است و امیدواریم ان‌شاءالله بتوانیم خواسته‌های مردم را دنبال و اجرا کنیم.

رئیسی با بیان اینکه در این سفر و سفرهای دیگر با افتتاح و کلنگ‌زنی به معنای آغاز یک پروژه مواجه نیستیم، گفت: ما با پروژه‌های نیمه‌تمام بسیاری مواجه هستیم که مردم را به ستوه آورده است. در هر منطقه‌ای که می‌رویم می‌بینیم پروژه‌های نیمه‌تمام مردم را عصبانی کرده و امیدواریم بتوانیم در این سفرها برخی از انتظارات مردم را برآورده کنیم.

عملیات اجرایی راه‌آهن میانه - اردبیل به طول تقریبی ۱۷۵ کیلومتر، از سال ۱۳۸۴ آغاز شده است.

 

22

 

رئیس جمهور در دیدار نخبگان، علما، خانواده شهدا و قشرهای مردم اردبیل: آینده بسیار روشن است و گشایش‌های جدی در کشور ایجاد می‌شود

رئیس جمهور با اشاره به برنامه‌های دولت برای آبادانی و پیشرفت استان اردبیل گفت: دولت مصمم است ظرفیت‌های اقتصادی استان را در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری، دیجیتال و فناوری‌های نو و دانش بنیان فعال کند.

رئیسی عصر جمعه در دیدار نخبگان، علما، خانواده شهدا، ایثارگران و شماری از قشرهای مردم استان اردبیل، توجه به نظرات و ایده‌های نخبگان و فرهیختگان در استان‌ها را از برنامه‌های دولت دانست و گفت: باور داریم که در بین زنان، مردان و جوانان شهرستان‌ها، چهره‌ها، ابتکارات و خلاقیت‌هایی وجود دارد که چه بسا در تهران نمی‌توان آن را پیدا کرد لذا دولت به نخبگان و فرهیختگان در استان‌ها توجه جدی دارد.

رئیس جمهور گفت: دولت به توسعه علم، فناوری و شرکت‌های دانش بنیان در سطح استان‌ها تاکید جدی دارد و معتقدیم حمایت از فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در حوزه صنعتی و کشاورزی استان اردبیل می‌تواند ارزش افزوده فراوانی به همراه داشته باشد.

رئیسی با اشاره به ظرفیت‌های توسعه صنعت گردشگری در سطح استان اردبیل گفت: استان اردبیل از جاذبه‌های گردشگری کم‌نظیری برخوردار است و توجه به اقتصاد گردشگری استان می‌تواند ضمن ایجاد اشتغال و تولید ثروت، در بخش تولید و اقتصاد استان رونق ایجاد کند.

رئیس جمهور توسعه خطوط راه‌آهن را از جمله اقدامات زیربنایی در رونق اقتصاد گردشگری دانست و گفت: راه‌آهن استان اردبیل قرار بود در شش سال به بهره‌برداری برسد اما متاسفانه سال‌ها به تاخیر افتاده و امروز در جریان بازدید از راه‌آهن اردبیل به مسئولان تاکید کردم خط‌آهن استان با جدیت پیگیری شود تا هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

رئیسی با اشاره به اهمیت افزایش سرمایه‌گذاری در استان اردبیل افزود: این استان از جاذبه‌های لازم برای رشد سرمایه گذاری برخوردار است و باید با تلاش مضاعف روند سرمایه‌گذاری در استان تسهیل شود.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به دغدغه بیکاری جوانان تحصیلکرده استان اردبیل اشاره کرد و گفت: دولت برای رفع دغدغه بیکاری در سطح کشور اهتمام ویژه دارد و اگرچه در ابتدای کار با وضعیتی که دولت را تحویل گرفتیم، با مشکلات جدی مواجه هستیم اما قصد نداریم این دغدغه‌ها را به مردم منتقل کنیم.

رئیسی تصریح کرد: آینده را بسیار روشن می‌بینم و به آن امیدوار هستم و اطمینان دارم که با روحیه کار و تلاش و اخلاص، گشایش‌های زیادی در حوزه‌های مختلف در کشور ایجاد خواهد شد.

رئیسی در ادامه با اشاره به موضوع حاشیه‌نشینی و آسیب‌های اجتماعی گفت: حاشیه‌نشینی حاصل بی‌توجهی به اقتصاد روستا است و برنامه دولت فعال کردن اقتصاد روستایی است تا بخش کشاورزی با اقداماتی از جمله خرید تضمینی محصولات کشاورزی، برای روستاییان، اقتصادی و به صرفه باشد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه توجه به ارتقای فرهنگ جامعه در حقیقت ریل‌گذاری برای پیشرفت در مسائل اجتماعی، اقتصادی و زیربنایی است، گفت: رسیدگی به مسائل اقتصادی و معیشتی مردم، دولت را از توجه به مسئله فرهنگ بازنخواهد داشت.

رئیسی در ابتدای سخنان خود، استان اردبیل را دیار مردمان ولایتمدار، فرهیخته، غیرتمند و عاشق اهل بیت(ع) توصیف کرد و گفت: استان اردبیل مفاخر و شخصیت‌های بزرگ دینی، فرهنگی و علمی را تقدیم بشریت کرده و سلوک رفتاری مفاخر استان به عنوان الگویی در پیش روی انسان‌ها قرار دارد.

در ابتدای این مراسم نماینده حوزه‌های علمی و فناوری، گردشگری، فرهنگی و دینی، زنان و صنعتگران در سخنان جداگانه‌ای دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را برای پیشرفت و ارتقای استان اردبیل در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بیان کردند.

 

 

163492982730659800

 

رئیسی در بازدید از بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی: شخصیت شیخ صفی‌الدین و تاریخ صفویه باید به درستی به مردم معرفی شود

رئیس جمهور غروب جمعه با حضور در مسجد تاریخی عالی قاپوی اردبیل، نماز مغرب و عشا را در این مسجد تاریخی اقامه کرد.

رئیسی پس از اقامه نماز، در بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی حضور یافت و با ذکر فاتحه به مقام بلند این عالم و عارف بزرگ اسلام ادای احترام کرد.

رئیس جمهور همچنین ضمن بازدید از بخش‌های مختلف موزه و بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی بر اهمیت معرفی و شناخت درست شخصیت شیخ صفی‌الدین اردبیلی به عنوان عالم بزرگ اسلامی تاکید کرد.

رئیسی در این بازدید، با تجلیل از شخصیت ارزشمند و برجسته شیخ صفی‌الدین اردبیلی گفت: این عالم بزرگ اسلام، در اتحاد ایران اسلامی و گسترش فرهنگ تشیع نقش برجسته‌ای داشته است.

رئیسی با بیان اینکه شخصیت شیخ صفی‌الدین باید به درستی معرفی و شناخته شود، گفت: این عارف نامی، پایه‌گذار مکتبی بود که نتیجه آن شکوفایی فرهنگ، سیاست و اقتصاد در ایران در دوران صفوی شد و زمینه شکل‌گیری ایران قوی و منسجم مبتنی بر هویت دینی را فراهم آورد.

رئیسی همچنین معماری بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی را نمونه فاخر هنر ایرانی- اسلامی توصیف کرد و گفت: وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، باید این اثر تاریخی ارزشمند را به جهانیان بشناساند و حضور گردشگران را در این مکان تاریخی تسهیل کند.

رئیس جمهور پس از حضور در بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی، از چند فروشگاه صنایع دستی اردبیل دیدن کرد و با هنرمندان و فروشندگان از نزدیک گفتگو کرد. در این بازدید برخی هنرمندان صنایع دستی، پیشنهادهای خود را در زمینه معرفی و فروش آثار هنری با رئیس جمهور مطرح کردند.

 

 

55

 

رئیس جمهور در جلسه شورای اداری استان اردبیل: مسئولان برای رفع مشکلات مردم باید شبانه‌روزی تلاش کنند

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت رسالت بسیار بزرگ خدمت به مردم و رفع مشکلات آنان را بر عهده دارد، خطاب به وزیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی گفت: امروز انتظار مردم از ما این است که با کار شبانه‌روزی و همت مضاعف در مسیر رفع مشکلات و دغدغه‌های آنها گام برداریم.

رئیسی جمعه شب در جلسه شورای اداری استان اردبیل با تبریک ایام ولادت نبی مکرم اسلام(ص) و امام صادق(ع)، سفرهای استانی را برای شناخت مسائل استان و رفع نگرانی‌های مردم ضروری دانست و گفت: اگرچه قرار نیست همه مشکلات استان در یک سفر به طور کامل حل شود اما نباید رسیدگی به مسائل کلان، دولت را از پیگیری مشکلات جزئی مردم غافل کند و می‌توان با اولویت‌بندی، نیازها و مشکلات ضروری مردم استان را شناسایی و حل کرد.

رئیس جمهور گفت: دولت در سفرهای استانی به تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام توجه ویژه دارد چرا که تاخیر در اتمام این طرح‌ها هم مردم را دل‌آزرده می‌کند و هم موجب فرسودگی تجهیزات و تاسیسات این پروژه‌ها می‌شود.

رئیسی ایجاد انگیزه در بین وزیران و مسئولان را از جمله آثار سفرهای استانی دانست و گفت: در سفرهای استانی مسئولان همه دستگاههای اجرایی احساس وظیفه می‌کنند و برای انجام طرح‌ها و رسیدگی به امور مردم پای کار می‌آیند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه وضعیت کنونی استان اردبیل در شأن این استان نیست، گفت: با توجه به ظرفیت‌های عظیمی که استان در بخش‌های مختلف دارد، باید امور را سریع‌تر پیگیری و به سرانجام رسانید تا زندگی مردم به سامان برسد و عقب‌ماندگی‌های استان جبران شود.

رئیسی با اشاره به اینکه در زمان کمبود بودجه باید بر اساس اولویت‌ اجرای پروژه‌ها را پیگیری کرد، گفت: راه حل غلبه بر مشکل کسر بودجه این است که هزینه‌ها را کاهش و درآمدها را افزایش دهیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه اگر ظرفیت‌های موجود در بخش‌های گوناگون کشور فعال شود، آینده حتما درخشان خواهد بود، گفت: امروز نیازمند تحول هستیم و لازم است اقدامات و مجموعه پیگیری‌ها به ایجاد تحول در سراسر کشور بینجامد.

رئیسی «تحولِ شناختی و تغییر نگرش‌ها»، «تحول در نهادها» و «تحول در فرایندها» را سه محور اساسی در ایجاد تحول برشمرد و گفت: ضرورت دارد بر اساس این سه محور گام برداریم و اگرچه اقدامات تحولی با سختی همراه است اما آثار ماندگاری برای نسل‌های آینده خواهد داشت.

رئیس جمهور با تاکید بر اجرای عدالت در تقسیم ظرفیت‌ها و امکانات در کشور گفت: بودجه‌ریزی کشور باید بر اساس آمایش سرزمینی و به طور متوازن انجام شود و از بودجه ۱۴۰۱ بنا داریم تقسیم ظرفیت‌ها بر اساس توازن و عدالت را در برنامه‌های کاری خود قرار دهیم.

رئیسی در ادامه به موضوع خصوصی‌سازی اشاره کرد و گفت: خصوصی‌سازی باید در جهت رونق تولید و افزایش اشتغال باشد و دولت در عرصه اقتصادی وظیفه هدایت، حمایت و نظارت را بر عهده دارد و باید دقت شود تا بخش خصوصی در مسیر درست قرار بگیرد.

رئیس جمهور با اشاره به مشکل بیکاری در استان اردبیل گفت: استان از ظرفیت‌های زیادی برای ایجاد اشتغال برخوردار است و این ظرفیت‌ها باید فعال و از نیروی انسانی کارآمد بومی استان استفاده شود.

رئیسی با اشاره به ظرفیت‌های معطل مانده صنایع استان اردبیل گفت: بین ۳۰ تا ۴۰ درصد صنایع استان تعطیل یا نیمه تعطیل است و فعال‎سازی این صنایع باید در اولویت قرار گیرد.

رئیس جمهور تاکید کرد: بانک‌ها نباید به هیچ عنوان به خاطر مطالبات خود حتی یک واحد تولیدی را تعطیل کنند؛ ضمن اینکه بانک‌ها باید با توجه به امکانات خود، واحدهای تولیدی را هم که در اختیار دارند، فعال سازند.

 

 

099

 

رئیس جمهور در نشست خبری پایان سفر به استان اردبیل: آینده استان اردبیل با اقداماتی که صورت می‌گیرد، کاملا متفاوت خواهد شد

رئیس جمهور با اشاره به برنامه‌ها و تصمیمات دولت برای ایجاد تحول و شتاب در آبادانی و پیشرفت استان اردبیل گفت: با اقداماتی که برای این استان در دستور کار قرار گرفته است، آینده استان اردبیل کاملا متفاوت می‌شود و شاهد کاهش بیکاری، افزایش اشتغال و پیشرفت استان در بخش‌های مختلف خواهیم بود.

رئیسی در پایان سفر به استان اردبیل، در نشست خبری با تشریح برنامه‌ها و تصمیماتی که برای رفع مشکلات استان اردبیل اتخاذ شده است، گفت: استان اردبیل از ظرفیت‌های بسیار زیادی برخوردار است و دولت مصمم است با فعال کردن ظرفیت‌ها، جایگاه و سطح استان اردبیل را ارتقا دهد.

رئیس جمهور با بیان اینکه وجود طرح‌های نیمه تمام در استان اردبیل مردم استان را رنج می‌دهد، گفت: برخی از پروژه‌ها چندین سال است که معطل مانده و تاخیر در تکمیل آن، باعث ایجاد فرسودگی در تجهیزات و زیرساخت‌ها شده است.

رئیسی ضرورت تکمیل جاده‌های مواصلاتی و جلوگیری از تلفات جاده‌ای را برای استان حائز اهمیت دانست و گفت: در بازدید از جاده پارس آباد- اردبیل مقرر شد با اولویت‌بندی‌، این پروژه به سرعت تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد.

رئیسی افزود: همچنین مقرر شد راه‌آهن اردبیل که با تاخیر چندین ساله به یک آرزو برای مردم اردبیل تبدیل شده است، با اقدام جهادی و تامین اعتبار لازم هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

رئیس جمهور گفت: فروش مازاد دارایی‌های‌ دولت، یکی از راه‌های تامین اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی و زیربنایی این چنینی خواهد بود.

رئیسی گفت: برای توسعه کشاورزی استان هم مقرر شد حوزه صنایع تبدیلی و تضمین خرید محصولات کشاورزی با اولویت پیگیری شود.

رئیسی با اشاره به مطالبه مردم استان در زمینه مناطق آزاد گفت: تاسیس منطقه آزاد جزو مصوبات مجمع تشخیص مصلحت است اما باید توجه داشت که مناطق آزاد نباید به مرکز واردات کالا تبدیل شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.