غلامعلی دهشیری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران ابرکوه، اضافه کرد: فلسفه تأسیس شوراهای حل اختلاف، حل اختلاف است و رییس قوه قضاییه در جلسات مختلف که برگزار شده است، تأکید دارد ،باید برای  رسیدگی به پرونده ها در محاکم قضایی به سمت صلح و سازش حرکت کنیم .

وی آمار صلح و سازش پرونده ها در استان یزد را نسبت به کل کشور ۳۲ درصد ذکر کرد و یادآورشد: از ۳۴ هزار و ۴۳۳ فقره پرونده قابل سازش در سال ۹۸، یک سوم آن با تلاش اعضای شورای حل اختلاف به صلح و سازش منتهی شد.

رییس کل دادگستری یزد یادآورشد: در استان حدود ۹۹ شعبه شورای حل اختلاف فعال است  که از این تعداد ۵۶ شعبه شوراهای صلحی ،  ۲۵ مورد شورای حکمی و ۶ مورد هم شوراهای صلحی ویژه برای شرایط خاص است.

دهشیری اضافه کرد: امسال اعضای شوراهای حل اختلاف استان موفق شدند، چهار فقره پرونده قتل را که حکم قصاص داشت  با صلح و سازش ،گذشت اولیای دم را جلب کنند.

وی تعداد پرونده های وارده ۱۰ ماهه سال ۹۸  به شورای حل اختلاف استان را ۵۳ هزار و ۲۲۲ فقره ذکر کرد و با توجه به پرونده های موجود از گذشته در مجموع ۵۴ هزار و ۱۷۲ فقره پرونده مختومه شد.

این مسوول قضایی استان یزد آمار کاهش پرونده های وارده به شورای حل اختلاف در مقایسه با ۱۰ ماهه پارسال را ۹ هزار و ۳۱۱ فقره ( ۱۴.۹درصد) ذکر کرد که به گفته وی این تعداد کاهش رقم قابل توجهی است.

دهشیری با اشاره به سفر اخیر رییس قوه قضاییه به یزد افزود: تکریم و احترام به ارباب رجوع  یکی از تأکیدات حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی و یکی از جلوه های تکریم ارباب رجوع هم وجود ساختمان متناسب با شأن مردم است .

وی با قدردانی از اکبر ارزانی برای  اهدای یک قطعه زمین به مساحت ۳۶۷ مترمربع به دادگستری یادآور شد: مجتمع شورای حل اختلاف ابرکوه با ۷۵۰ مترمربع زیربنا در ۲ طبقه با ۲۲ میلیارد ریال هزینه که از مصوبات سفر رییس قوه قضاییه است ساخته و به نام سپهبد شهید قاسم سلیمانی نامگذاری خواهد شد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.