احمد دشتی روز پنجشنبه در جمع مسئولان این شهرستان افزود: دیلم با برخورداری از اراضی ملی در حریم شهر و روستاها دارای مشکلاتی اساسی است که  پیشهاد می‌شود برای حل آنها در شورای قضایی استان بوشهر کارگروهی متشکل از دستگاه‌های ذی‌ربط  تشکیل شود.

وی اظهارداشت:  ۴۳ هزار مترمربع اراضی کشاورزی از جمله دشت لیراوی مشایی است که ضرورت تشکیل یک کارگروه برای تفکیک این اراضی که مشکل چندساله است، ضرورت دارد.

دشتی ادامه داد: اجرای طرح کاداستر در این شهرستان ضروری است که با عملیاتی شدن آن از هرگونه سوء استفاده احتمالی در تصرف اراضی ملی جلوگیری خواهد شد.

سرپرست فرمانداری دیلم افزود: قدمت فعالیت‌های ثبتی در این شهرستان دیرینه است و  تاکنون حدود چهار هزار متر مربع از اراضی دولتی حوزه‌های اداری مستقل واگذار شده‌است.

وی افزود: هنوز امکان ساخت اداره ثبت اسناد و املاک در شهرستان فراهم نشده‌است که دراین ارتباط آمادگی داریم به‌صورت مشارکت دولت و سازمان ثبت اسناد واملاک کشور تحقق یابد.

دشتی بیان کرد : امیدواریم حضور رئیس و معاونان قوه قضاییه در استان بوشهر راهگشا و منشا خیر و برکت برای حل مسایل و مشکلات مردم باشد.

امام جمعه دیلم گفت: از بدو انقلاب تاکنون همه مجموعه‌های نظام خادم و خدمتگزار مردم بودند و با انتصاب حجت الاسلام رئیسی به عنوان یک روحانی عالم، انقلابی و در مسیرولایت این بارقه امید در دل‌های مردم در مبارزه با فسا ایجاد شده‌است.

حجت الاسلام محمود اسدی بر جلوگیری و مبارزه با موضوع زمین‌خواری دراین شهرستان تاکید کرد و افزود: زمین‌های راه و شهرسازی در محله تنوب محل مناقشه است و به‌ عنوان یکی از معضلات و  مشکلات شهر و مردم باید هرچه زودتر تعیین و تکلیف شود.

رئیس دادگستری دیلم گفت:  در ۱۰ ماه امسال چهار هزارو ۴۸۹ پرونده در دادسرا   و سه هزارو ۱۱۷ پرونده در دادگاه ثبت و به همین میزان مختومه شده‌است

مهدی بهشتیان  اظهارداشت: درموضوع مبارزه با زمین‌خواری درسال ۹۷ حدود ۱۰۰  هکتار از دست متصرفان خارج و دریک پرونده سند ۷۷ هکتار  ابطال شد.

احمد دامی دادستان عمومی و  انقلاب دیلم گفت : باز پس‌گیری اراضی که به ناحق واگذار شده‌است، توقع و مطالبه همه مردم این شهرستان است و باید این موضوع از طریق کانال‌های قانونی پیگیری شود.

وی افزود: با به سرانجام رسیدن این موضوع رضایتمندی در مردم ایجاد خواهد شد.

عبدالرضا صادقی رئیس شورای اسلامی شهر دیلم گفت: بندر دیلم با یک مشکل اساسی بر مبنای  پلاک ۷۳۵ مواجه است و فروعاتی دارد  و به نام دولت ثبت شده‌است که با بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان تخصصی و حقوقی و ثبتی و املاک بررسی و مشخص شد تشریفات ثبتی  رعایت نشده‌است .

وی افزود:  قانونی که تضمین کننده منافع مردم نباشد توسط خود مردم تضییع خواهد شد.

شهرستان دیلم در شمال استان بوشهر دارای ۶۰ کیلومتر مرز دریاییو ۸۰ درصد جمعیت ساکن درشهرهای دیلم و امام حسن و ۲۰ درصد در روستاها سکونت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.