حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای روز دوشنبه در حاشیه آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران اضافه کرد که اصلاح ساختار قوه قضاییه بعد از نهایی شدن ابلاغ می‌شود. 

وی درباره علنی برگزار شدن جلسات دادگاه گفت: مقداری که قانون اجازه داده باشد دنبال آن هستیم که دادگاه‌ها علنی برگزار شود.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: مبارزه با هر نوع فساد و تسریع در رسیدگی بدون تبعیض با قدرت ادامه دارد و دنبال می‌شود زیرا قوه قضاییه مصمم است در گام دوم انقلاب، در راستای تحقق عدالت و توزیع امکانات به گونه ای اقدام شود تا کسانی سوء‌استفاده نکنند یا با زد و بندها امکانات منحصر به منافع شخصی نباشد که منجر به انباشت ثروت از طریق نامشروع شود. 

وی با اشاره به اقدام قوه قضاییه از مرداد سال گذشته افزود: با توجه به تحریم‌های ظالمانه دشمن افراد سودجو در زمین دشمن بازی می‌کردند  که با اجازه رهبری توانستیم از برخی قوانین دست و پاگیر آیین دادرسی و موانع موجود برای تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها عبور کنیم.

محسنی اژه‌ای گفت: از آن به بعد پرونده‌های زیادی تشکیل شده و برخی اواخر سال گذشته و اوایل امسال محکوم به احدام یا حبس‌های طویل مدت شده‌اند و برخی الان به ثمر رسیده که این روند با قدرت ادامه دارد. 

وی بیان کرد: امروز فضای مسمومی وجود دارد که از طریق فضای مجازی مطالبی مطرح و دروغ‌های زیادی بین مردم پمپاژ شده و حتی گاهی برای مردم امر مشتبه می‌شود. 

معاون اول قوه قضاییه گفت: مردم توجه داشته باشند به جای دنبال کردن اخبار از فضای مجازی از طریق مراجع رسمی اخبار را دنبال کنند تا حق و باطل به هم درآمیخته نشده و احیانا خسارت مادی و معنوی به کسی وارد نشود.  

وی درخصوص وضعیت پرونده‌های خراسان جنوبی در مراجع قضایی نیز گفت: گزارش‌ها نشان می‌دهد به طور نسبی وضعیت پرونده‌های استان در وضعیت وقت رسیدگی و زمان خوب است اما باید خوب‌تر شود که برخی مشکلات نیاز به کمک مردم دارد.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه یکی از مسائل موجود در استان پرونده‌های مربوط به موادمخدر است اضافه کرد: عمدتا این پرونده‌ها مربوط به نیروهای استان نیست ولی باید با کمک همه دستگاه‌ها ساز و کاری را دنبال کنیم تا پرونده‌های موجود تعیین تکلیف شود. 

وی به وجود پرونده‌های بسیار مربوط به تصادفات و مسائل خانوادگی در خراسان جنوبی اشاره کرد و  گفت: در این استان پرونده‌های مربوط به جرایم خشن و مسائل امنیتی بسیار کم بوده که ناشی از تدین و احساس مسئولیت مردم است. 

وی افزود: امیدواریم با حضور رئیس کل جدید دادگستری خراسان جنوبی که سالیان زیادی را در استان سیستان و بلوچستان سخت کار کردند شاهد توفیقاتی باشیم و به کمک مردم همین میزان پرونده‌ها را سریعتر حل و فصل کنند.

 معاون اول قوه قضاییه عصر دیروز (یکشنبه) برای دیدار با مسئولان استان و معرفی رئیس کل جدید دادگستری خراسان جنوبی وارد بیرجند شد. زیارت گلزار شهدای بیرجند، دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، دیدار با چهره‌های شاخص استانی و سخنرانی با موضوع گام دوم انقلاب اسلامی و موضوعات مرتبط با قوه قضاییه از برنامه‌های سفر دو روزه محسنی اژه‌ای به خراسان جنوبی بود.  

۹۸۹۳*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.